جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه / نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، انقلاب اسلامی را تداوم راه انبیاء الی دانست و گفت: صحبت در مورد ولنگاری فرهنگی به معنای موضع گیری علیه شخصی و یا ناسازگاری با مسئولین نیست، بلکه آنچه بیان می‌شود ضعف‌های فرهنگی و نقطه‌های ولنگاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد با گرامیداشت یاد امام راحل، شهدای انقلاب و دهه فجر سال 57 و فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بعضی از آیات قرآن کوتاه اند اما بسیار گویا دانست و آن را به نوعی در برخی موارد شناسنامه نامید.

نایب رئیس شورای عالی حوزه علمیه یزد با بیان اینکه شناسنامه حرکت انبیاء الهی چیست؟ ادامه داد: انبیاء الهی با دو اصل مهم، یکی دعوت مردم به خدا محوری و بندگی خدا و فاصله از ستمگران در جامعه بود و انقلاب اسلامی نیز ادامه راه انبیاء است و ولایت فقیه همان رسالت رسول الله می باشد.

وی به محورهای تبیین ایام الله دهه فجر اشاره کرد و اذعان داشت: نقل خاطرات دوران انقلاب، بیان دستاورها و ارمغان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌هایی که توسط این انقلاب در درون  کشور و خارج از مرزها به دست آمده است، هزینه‌هایی که این انقلاب داده است از 60 هزار شهید دوران انقلاب، شهدای دفاع مقدس و امروز شهدای مدافع حرم و بیان دشمنی‌های استکبار را از جمله محورهای تبیین در این ایام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، هویت انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد با بیان اینکه باید علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان عوامل تداوم بخش این انقلاب مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد گفت: دوری از طاغوت‌ها، ستمگران و مستکبران عالم و پیاده کردن اسلام ناب محمدی(ص) هویت این انقلاب است که بر همین دو پایه نیز شکل را گرفته و از این جهت مساجد پایگاه‌های اصلی انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه در حقیقت شکوفا شدن حرکت‌های مردم از دل اخلاق و معنویت بود، افزود: ایستادن در مقابل هجمه‌های دوران انقلاب، ناسازگاری با قمارخانه‌ها و مراکز فسق و فجور، مبارزه با پهلوی به عنوان نماد استکبار و عامل دست نشانده آنها هویت اصلی انقلاب بود که الان نیز باید این هویت حفظ و مسئولان باید در مقابل لغزش این هویت بایستند.

نایب رئیس شورای عالی حوزه علمیه یزد با بیان اینکه این روزها در مورد ولنگاری فرهنگی سخن به میان می‌آید، گفت: صحبت در مورد ولنگاری فرهنگی به معنای موضع گیری علیه شخصی و یا ناسازگاری با مسئولین نیست، بلکه آنچه بیان می‌شود ضعف‌های فرهنگی و نقطه‌های ولنگاری است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در پایان اظهار داشت: زمانی که به انقلاب نگاهی بیاندازید و بخواهید ارزش انقلاب را بدانید، باید اطلاعات دقیقی از 150سال گذشته تاکنون در خصوص اتفاقات جمهوری اسلامی ایران بدست آورد حوزه ها و مدارس علمیه بایستی حرکت و پویایی را از خود نشان دهد و هوشیاری خود را در زمان دسیسه های دشمن در موارد مختلف بروز دهد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha