شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 سید محمد کاظم مدرسی

حوزه/ نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که دشمن در فتنه ها از عنصر دارای وجاهت ملی استفاده می کند، گفت: حضور مردم در صحنه ها باعث خنثی شدن توطئه ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ با بیان نکاتی سخنی از حضرت علی(ع)در خصوص فتنه و عوامل آن گفت: هر فتنه ریشه و مبادی تحققی دارد، امیرالمومنین می فرماید: :«إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اَللَّهِ»ریشه ی هر فتنه ای دو چیز اساسی است یکی هواهای نفسانی و دیگری هم احکام دروغین خود ساخته است.مسائلی که از طریق بدعت برخلاف قانون برای خود ایجاد می کنیم و منشاء فتنه ها در جوامع بشری می شود این ریشه هر فتنه ای است، و کسانی که اهل فتنه هستند از عناصری استفاده می کنند که دارای وجاهت ملی باشند و کسانی که به دنبال تضعیف نظام اسلامی هستند از این عناصری سو استفاده می کنند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد به راه حل های هر فتنه ای اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید: ای کسانی که در جامعه بشری زندگی می کنید بدانید که شما دچار فتنه ها خواهید شد و اگر بخواهید با فتنه ها راه حل برایش بیابید باید به سفنة النجاه تمسک پیدا کنید. سفنة النجاه عبارت از افرادی که دارای علم و ایمان هستند و با بصیرت در جامعه رهبری می کنند. اینها کسانی هستند که به عنوان سفینه نجات ملت ها در هنگام رویداد فتنه محسوب می شوند.

وی با اشاره به برخی از شگردهایی که در فتنه 88 توسط دشمنان نظام بکار گرفته شد اظهار داشت: «استفاده از افرادی که دارای چهره های موجه و در زمان امام خمینی(ره) از پست و مقام ها برخوردار بودند»،«استفاده از شعارهای آزادی ، رای مردم و ...»،«استفاده از اصول متعالی انسانی مثل سخن گفتن از آزادی»،«تحریک احساسات عامه»،«شبهه و تفرقه افکنی»،«جلب حمایت های خارجی»،«ایجاد سازمان های مردم نهاد نظیر کمیته صیانت از آراء»،«ایجاد فاصله بین مردم و حکومت» و چند مورد دیگر از شگردهایی بود که ایجادگران فتنه برای رسیدن به اهداف شوم استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسملین مدرسی ادامه داد: «بیداری دشمن و استفاده از لغزش ها در کشور توسط دشمنان نظام»،«لغزش خواص در جریان فتنه88»،«مشاهده اتحاد دشمن داخلی و خارجی در جریان فتنه88» از جمله پیامدها و عبرت هایی بود که بایستی از این اتفاق گرفت.

وی یکی از نکات برجسته 9دی ماه در جریان فتنه88  را بصیرت بیشتر مردم نسبت به برخی از خواص برشمرد و گفت: حضور مردم در صحنه ها باعث خنثی شدن توطئه ها می شود و این جریان نیز نشان داد که مردم برخلاف تفکرات منفی، نسبت به رهبری و اصل نظام اسلامی اعتقاد ویژه و خاصی دارند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد عنوان کرد: حضور مردم در روز 9دی ماه 88 پیام گسترده ای را به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی داد که تا چه زمانی به دنبال امتحان مردم ایران در عرصه های مختلف هستید؟ و مردم ایران از امتحانات خود مانند راهپیمایی 9دی 88 پیروز و سربلند خواهند بود و همچنین این حضور باعث یأس دشمن و امیدوار شدن دوستداران نظام اسلامی در سراسر جهان گردید.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha