پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از آغاز نام‌نویسی برای شرکت در مراسم معنوی و عبادی اعتکاف در این استان از دهم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: زمان ثبت‌نام برای شرکت در مراسم اعتکاف در این استان از 10 فروردین‌ماه آغاز و تا 20 همین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای شرکت در مراسم اعتکاف به‌صورت اینترنتی است، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در مراسم اعتکاف رجبیه می‌توانند در تاریخ مزبور از طریق سایت تبیان خراسان شمالی به نشانی اینترنتی www.tebyan-boj.ir نام‌نویسی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در وب‌سایت تبیان استان سامانه‌ای به نام اعتکاف وجود دارد که متقاضیان با ورود به آن می‌توانند پس از اطلاع از ظرفیت مساجد خراسان شمالی، برای نام‌نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعتکاف رجبیه امسال در روزهای 22 تا 24 فروردین‌ماه مصادف با 13 تا 15 ماه رجب (ایام البیض) برگزار می‌شود، اظهار داشت: سالانه در این ایام پرفضیلت، 10 تا 11هزار نفر از مردم خراسان شمالی در بیش از 100 مسجد استان معتکف می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 14 هزار نفر در آیین اعتکاف شرکت کردند، افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین هم‌زمان نبودن موعد اعتکاف با فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، جمعیتی بیش از سال گذشته که بیشتر آن‌ها جوانان و بانوان هستند در آیین  معنوی اعتکاف شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امسال آیین معنوی اعتکاف در 150 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به برگزاری آیین عبادی اعتکاف در مساجد روستایی استان، امسال به تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف افزوده شده است و مساجد روستاهای استان نیز امسال میزبان معتکفان خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به هزینه ثبت‌نام برای شرکت در مراسم اعتکاف تصریح کرد: مبلغ دریافتی از متقاضیان شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف، کمک‌های خیران و اعتبارات در نظر گرفته‌شده از سوی نهاد تبلیغات اسلامی برای ارائه خدمات پذیرایی افطار و سحر به معتکفان استان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha