شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ نظام در دامن حوزه پرورش یافته، رهبر آن روحانی است، انقلاب هم حوزوی است، باید کاری کرد تا دولت هم اسلامی باشد تا شاهد زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی هم باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صمصام الدین قوامی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به روز12 فروردین و ضمن گرامیداشت این روز گفت: 12 فروردین روز گرامیداشت شهدای روحانی مدرسه فیضیه از سوی عوامل رژیم شاهنشاهی نیز است، درآن زمان شهادت امام صادق(ع) مصادف شده بود با عید نوروز و عوامل رژیم با ورود به مدرسه فیضیه، کشتار وحشیانه ای به راه انداختند، طلاب و حوزویان نباید از این روز غافل باشند.

امام جمعه پردیسان قم افزود: 12 فروردین عید انقلابی است و درحقیقت عید نوروز با عید نظام گره خورده؛ در عید نوروز تولد نظام به دو محور جمهوریت و اسلامیت محقق شده؛ انقلاب فروردین و تولد نظام دو مسئله مهم است.

استاد حوزه عنوان کرد: تؤام بودن این دو عید رسالت حوزه را سنگین تر می کند، نظریه پردازی، تبیین آرمان ها و دست آوردها، مسائل مهم و لازم است به آن پرداخت و پیوند عمیق تر بین تولد نظام و عید ایجاد کرد.

وی  عنوان کرد: غدیر در غالب نظام جمهوری اسلامی در ایام نوروز تکرار شد؛ هیچ نظامی، در دنیا از مدل غدیر نبود، در غدیر مدل نظام اسلامی ارائه شد، در غدیر امامی از سوی خدا منصوب می شود، در جمهوری اسلامی فقیه و مجاهدی به عنوان نائب عام امام زمان(ع)  منصوب می شود و مردم بیعت می کنند تا در روز غدیر امام خود را تنها نگذارند و  پیرو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی افزود: انقلاب و نظام در آستانه ورود به سن چهل سالگی، یعنی پختگی پیش می رود، باید تلاش کرد کمبودها را جبران کرد، مشکلات را برطرف کرد و جامعه را به تمدن اسلامیت نزدیک کرد.

امام جمعه  پردیسان قم افزود: نظام در دامن حوزه پرورش یافته، رهبر آن روحانی است، انقلاب هم حوزوی است، باید کاری کرد تا دولت هم اسلامی باشد تا شاهد زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی هم باشیم، امیدواریم با روی کار آمدن دولت اسلامی در این کشور، به تمدن اسلامی هم نزدیک تر شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha