پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سمپوزیوم ملی سیاست های اجتماعی و اقتصادی امام علی (ع) در هند

حوزه/ سمپوزیوم ملی «سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی امام علی (ع) و ارتباط‌شان با برقراری عدالت اجتماعی با رشد اقتصادی در جهان معاصر» در شهر لاکنو پایتخت ایالت اوتار پرادش هندوستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از shahernama، سمپوزیوم ملی «سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی امام علی علیه السلام و ارتباط‌شان با برقراری عدالت اجتماعی با رشد اقتصادی در جهان معاصر» در شهر لاکنو پایتخت ایالت اوتار پرادش هندوستان برگزار شد.

در این همایش بزرگان و شخصیت‌های هندی، بر یادگیری سیاست‌های حضرت علی (ع)، پیشوای نخست شیعیان در جنگ علیه تروریسم، جهل، فقر و عدم مدارای مذهبی و تفرقه افکنی میان مردم تاکید کرده و آن را ضروری دانستند.

در این همایش شخصیت‌های برجسته مذهبی و ایدئولوژیک هندوستان همچون علمای شیعه، دکتر سید کلب صادق و شهید منظر عباس رضوی از مسلمانان شیعه، پروفسور شیرین عباس روزنامه نگار شیعه و موسس گروه ارتباطات جمعی، رفعت فاطمه از فعالان حقوق زنان شیعه، پروفسور اصغر مهدی، پروفسور ماهرخ میرزا و پروفسور ارشد جعفری، و گروهی از کشیشان مسیحی و نمایندگان هندو و سیک حضور داشتند.

دکتر صادق در این همایش گفت: اسلام مذهب صلح است و از سیاست‌های حضرت علی (ع) واضح است که تروریسم را برنمی‌تابد. آنان که قرآن را می‌شناسند هرگز نمی‌توانند تروریست باشند.

امام علی (ع) یک انسان عادی نبود

نماینده جامعه هندوها گفت: کسی که در خانه خدا (کعبه) به دنیا آمد و در مسجد کوفه چشم از جهان بست نمی‌تواند یک انسان عادی باشد و این شخص کسی جز حضرت علی (ع) نبود. بنابراین ما نه تنها باید بزرگداشت حضرت علی (ع) را برگزار کنیم بلکه بایستی آموزه‌های او را بیاموزیم و در زندگی روزمره به کار بگیریم.

وی افزود: به کارگیری سیاست‌های حضرت علی (ع) برای دنیای امروز ما بسیار مهم هستند.

گوریندر سینگ رهبر گوروهای هند نیز گفت: امام علی (ع)، دانش را جذب کرد و ساده و فروتنانه زندگی کرد. زندگی امام علی (ع) باید الگویی رفتاری برای تمامی بشریت باشد.

سمپوزیوم ملی سیاست های اجتماعی و اقتصادی امام علی (ع) در هند

امام علی (ع) مخالف سرسخت ثروت اندوزی

شهید منظر عباس رضوی نیز گفت: قرآن همیشه همراه با امام علی (ع) و امام علی (ع) همیشه با قرآن همراه است. بنابراین سیاست‌های حضرت علی (ع) تفاوتی با قرآن ندارند.

وی افزود: امام علی (ع) به شدت مخالف تمرکز ثروت در دست عده معدودی بود. وزارت خزانه داری دولت نیز باید برای کمک به بخش فقیر جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

پروفسور ارشد جعفری نیز شفقت امام علی (ع) بر قاتل خود ابن ملجم را موضوع سخنرانی خود قرار داد.

امام علی (ع) ناجی بی‌گناهان و رنج دیدگان

پروفسور شاه وسیم در سخنرانی خود گفت: حضرت علی (ع) مومنی قدرتمند، بهترین قاضی، جنگجویی بزرگ و ناجی بی‌گناهان و رنج دیدگان بود. امام علی (ع) در سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی اش اجرا کننده عدل و انصاف بود.

وی افزود: تعریف حکومت باید بر پایه بشریت، عمل و اعتماد باشد. به گفته کوفی عنان، امام علی (ع)، بهترین حاکم در تاریخ بشر محسوب می‌شد.

سمپوزیوم ملی سیاست های اجتماعی و اقتصادی امام علی (ع) در هند

سمپوزیوم ملی سیاست های اجتماعی و اقتصادی امام علی (ع) در هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha