پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان آمریکا، تعهد مقدس ضدنژادپرستی راه اندازی کردند

حوزه/ مسلمانان آمریکا در نیویورک به منظور تشویق مردم برای ایستادگی در برابر اسلام‌هراسی و نژادپرستی، اقدام به راه اندازی یک تعهد مقدس ضد-نژادپرستی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان آمریکایی در نیویورک به منظور تشویق مردم از تمامی نژادها و ادیان برای ایستادگی در برابر اسلام‌هراسی و نژادپرستی، اقدام به راه اندازی یک تعهد مقدس ضد-نژادپرستی کردند.

در اعلامیه این تشکل همکاری ضدنژادپرستی اسلامی (مسلمان آرک) آمده است: ما اهمیت وظیفه محول شده در مبارزه با ظلم و ستم از جانب خالق‌مان را از طریق مقاومت مقدس به رسمیت می‌شناسیم و متعهد می‌شویم که راه را به سوی پایان دادن به نژادپرستی ادامه دهیم. تعهد اخلاقی ما در تجسم بخشیدن به اصول اخلاقی و حقوق بشر ما را متعهد به حفاظت و پاسداری از کرامت همگان و ارتقاء زندگی آسیب‌پذیران جامعه می‌سازد.

این کمپین آنلاین جهانی تاکنون بیش از 10 هزار نفر از مردم جهان را با خود همراه ساخته که متعهد به ایجاد یک محیط تعاملی، مقاومت و ایستادگی در برابر نژادپرستی براساس احترام متقابل و تقدیر است. امضاءکنندگان این تعهد موظف به مبارزه با استبداد نژادپرستانه با قلب‌هایی باز، همچنین کسب اطلاعات و ایجاد محیط‌های حمایتی و دوستانه هستند.

رامون مجیا، یکی از امضاکنندگان این تعهد با اشاره به اهمیت مشارکت مسلمانان برای ریشه‌کنی نژادپرستی از جامعه می‌گوید: این مسئولیت ماست که به عنوان مسلمانان موانع را از سر راه مسافران جاده زندگی برداریم. ما باید در زندگی‌مان و همچنین زندگی بخش وسیع‌تری از جامعه صمیمانه مستقیما این موانع را چون نژادپرستی بر ضدسیاه پوستان یا نژادپرستی طبقاتی ریشه کن کنیم.

به گفته مرکز قانون فقر جنوبی، در حال حاضر 917 گروه نژادپرست در ایالات متحده آمریکا آزادانه مشغول به فعالیت هستند که از میان این گروه‌ها بیش از 100 سازمان اسلام‌ستیز و بیش از 400 سازمان ضد-سیاه‌پوستی و مروجان برتری سفیدپوستی وجود دارند. به علاوه بسیاری از مسلمانان آمریکایی به سبب نژاد و ملیت‌شان و همچنین مذهب‌شان مورد حمله و آسیب قرار می‌گیرند.

تنش‌های نژادپرستی در سال 2016 به شدت افزایش یافت به طوری که بیش از 1 هزار جرایم  نفرت محور متعهدد در پی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گزارش شد که بیشتر آنان به ترتیب پناهندگان، سیاهپوستان و مسلمانان را هدف قرار داده بودند. خشونت‌های نژادپرستانه تا سال 2017 نیز ادامه یافت. برای مثال ماه گذشته یکی طرفداران برتری نژاد سفید در نیویورک یک شهروند آمریکایی را به قتل رسانده بود و هدف او از این کار تنها کشتن یک سیاه پوست بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha