جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان شیکاگو بیلبورد «ممنوعیت نژادپرستی در اسلام» برپا کردند

حوزه/ جمعی از گروه‌های مسلمانان در ایالات متحده کمپین ضدنژادپرستی ایجاد کرده و با نصب بیلبوردها و ارسال کارت پستال‌هایی با اقلیت‌ها ابراز همبستگی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، گروه‌های مسلمان در ایالات متحده کمپین جدید ضدنژادپرستی راه اندازی کردند. پس از مرگ جورج فلوید ، بسیاری از مسلمانان در ایالات متحده به جنبش‌های همبستگی و تظاهرات‌های اعتراضی سیاه پوستان در سراسر این کشور پیوسته اند. آن‌ها در خطبه‌ها در مساجد، سخنرانی‌ها و بیانیه‌های مختلف در مراکز دینی و مساجد، علیه نابرابری نژادی و وحشیگری پلیس صحبت کرده‌اند.

در جدیدترین تلاش، چندین گروه مسلمان برای همبستگی علیه خشونت پلیس اعلام همبستگی کرده‌اند و در شیکاگو بیلبوردی با عنوان «اسلام، نژادپرستی را ممنوع می‌کند» نصب کرده‌اند.

بیلبورد به نقل از سخنان پیامبر اکرم (ص) نصب شده که می فرماید:  یک سفید هیچ گونه برتری نسبت به سیاه ندارد. آنچه برتری را نشان می‌دهد تقوا و کردار نیک است.

بیلبوردهای مشابه در آتلانتا و کانادا بالا رفته‌اند. این سازمان ها همچنین ۵۰ هزار کارت پستال با این پیام در رابطه با نژادپرستی را به خانه‌های مردم در سراسر کشور ارسال کرده‌اند.

این تابلوی تبلیغاتی بخشی از مبارزات گروه‌های اسلام «به دست آوردن صلح» ، «شورای عدالت اجتماعی» و «شورای سازمان‌های اسلامی شیکاگوی بزرگ» محسوب می‌شود.

گرگوری عبدالله میچل، از فعالان در شیکاگو به خبرنگاران گفت: این بیلبورد نمادی از لزوم آگاه سازی جامعه ما از حضور نژادپرستی سیستمی است.

وی افزود: ما همه می دانیم که این کشور بر پشت بردگان ساخته شده است. اما واقعیت این است که نژادپرستی در این کشور تا امروز رواج دارد. ما به عنوان آمریکایی و مردم نگران با سیاه پوستان، و اقلیت‌ها از تمامی نژادها و پیشینه‌ها ابراز همبستگی می‌کنیم.

گفته می‌شود این نخستین باری نیست که کمپین «به دست آوردن صلح» به مردم درباره اسلام می‌آموزد. در فوریه سال ۲۰۱۹ ، این گروه یک برنامه تبلیغاتی برای اطلاع رسانی به مردم در مورد حجاب و مقابله با تصورات غلط ناشی از سیاست ، قرار داده است.

کمپین دیگری با عنوان «مرد حقیقت» در سال ۲۰۱۷ برای آموزش آمریکایی ها به واقعیت پیرامون پیامبر اکرم (ص) تشکیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha