پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عزاداری امام کاظم در کشورهای مختلف اروپا

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، مراسم سوگواری ایشان در مراکز اسلامی کشورهای مختلف اروپا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، مراسم سوگواری ایشان در مراکز اسلامی کشورهای مختلف اروپا برگزار شد.

شهر مالمو در سوئد از شهرهایی است که محل برگزاری مراسم عزاداری امام هفتم شیعیان بود و شیعیان این شهر و شهرهای مختلف سوئد با تجمع در مؤسسه امام منتظر(ع) به عزاداری پرداختند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام غموس الزیادی بود که در سخنان خود بیان ویژگی اختیار در انسان و نقش آن در سعادت و شقاوت انسان ها پرداخت و افزود: پیروی از راه اهل بیت(ع) یا دشمنی با اهل بیت(ع) نتیجه انتخاب انسان ها است که به واسطه همین انتخاب به سعادت یا شقاوت می رسند.

علاوه بر این مراسم عزاداری امام کاظم(ع) در مرکز اسلامی امام رضا(ع) در شهر لیورپول انگلستان با حضور جمعی از شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) برگزار شد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام عبدالمنعم الحسن از مبلغان وابسته به مرکز امام علی(ع) لندن بود که در سخنان خود به نقش حضرت ابوطالب در یاری رساندن به پیامبر(ص) و استمرار اسلام و همچنین بخش هایی از زندگی امام کاظم(ع) و نیرنگ خلفای عباسی نسبت به این امام مظلوم اشاره کرد.

پس از سخنرانی حاضران به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و پس از آن بر سر سفره شام اهل بیت(ع) میهمان شدند.

شهر زوریخ سویس نیز در این روزها شاهد برپایی مراسم عزاداری امام کاظم توسط شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) بود.

سخنران این مراسم حجت الاسلام سید هاشم شبر بود که سخنان خود را با اشعاری از سید مهدی بحرالعلوم در توسط به امام کاظم(ع) آغاز کرد و پس از آن به بخش هایی از زندگی و سیره و ویژگی های اخلاقی امام کاظم(ع) اشاره کرد.

این مراسم همچنین در مؤسسه فرهنگی کوثر هلند با حضور چشمگیر شیعیان اهل بیت(ع) در کشور هلند و با همکاری کمیته زنان این مؤسسه برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن یکی از جوانان حاضر در مجلس مطالبی را در معرفی امام کاظم(ع) به زبان هلندی بیان کرد.

سخنران رسمی مراسم نیز حجت الاسلام سید علی السعبری بود که در سخنان خود مطالبی را برگرفته از سیره امام کاظم(ع) بیان کرد و مطالبی را درباره اخلاق، حکمت و هیبت امام کاظم(ع) بیان کرد.

شهر آنتورپ بلژیک نیز از دیگر شهرهای اروپایی است که این روزها محل برگزاری مراسم عزاداری امام کاظم علیه السلام بود.

این مراسم در مرکز اسلامی الغریّ و با حضور شیعیان اهل بیت(ع) برگزار شد.

سخنران این مجلس حجت الاسلام شیخ محمد جواد دمستانی بود که در سخنان خود به بیان بخش هایی از زندگی امام کاظم(ع) و ظلم و ستم خلفای عباسی نسبت به ایشان پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha