جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامحسین دشتی

حوزه / دشتی با اشاره به افرادی که دین را از سیاست جدا می دانند و به ظاهر دلسوز نظام و انقلاب اسلامی هستند، گفت: این افراد معتقدند روحانیون نباید در مسائل سیاسی دخالت کنند، و آنها با این طرز فکر به دنبال تخریب دین و روحانیت در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، غلامحسین دشتی، صبح امروز در جمع کارکنان حوزه علمیه یزد و کادر مدرسه علمیه خان که در خصوص انتخابات برگزار شد، با بیان این که انتخابات را می شود در دو محور به صورت اساسی مطرح کرد، گفت: یکی از آنها اصل انتخابات و جایگاه آن در نظام و یکی هم شناخت فرد اصلح است که اکثریت مردم به دنبال دست یابی به آن هستند و اطلاعات خود را از خواص با نقد و نظرهای خود در مورد کاندیداها و عملکرد دولت جویا می شوند.

این کارشناس مسائل ساسی، حضور پرشور روحانیت را در عرصه های مثل انتخابات بسیار تاثیرگذار و ارزشمند عنوان کرد و افزود: روحانیت جزء حقوقی ترین قشر جامعه محسوب می شود به گونه ای که یک فرد در یک دستگاه دولتی پس از چند سال انجام فعالیت های گوناگون بازنشست خواهد شد ولی روحانیت با وجود لباس مقدسی که بر تن دارد سالیان سال می تواند در جریان های حقوقی فعالیت کند.

رئیس مرکز راهبردی و سیاستگذاری سپاه الغدیر استان یزد خاطر نشان کرد: اگر روحانیت در برخی مسائل مثل انتخابات ورود پیدا کند، یکسری محاسن و معایبی دارد و اگر هم حضور نداشته باشد نیز هچنین، ولی حضور روحانیون در انتخابات محاسن بسیار بیشتری نسبت به معایب آن دارد.

وی با اشاره به افرادی که دین را سیاست جدا می دانند و به ظاهر دلسوز نظام و انقلاب اسلامی هستند، گفت: این افراد معتقدند روحانیون نباید در مسائل سیاسی دخالت کنند، و آنها با این طرز فکر به دنبال تخریب دین و روحانیت در کشور هستند.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد به دیدگاه امام خمینی(ره) در عملکرد روحانیت در آن زمان اشاره کرد و اظهار داشت: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی معتقد بودند که روحانیت باید نقش هدایت گری، نظارت، آموزش و دین را به مسئولین بیاموزد تا مسئولان در کشور دینی عمل کنند که این اعتقاد امام (ره) با وجود خیانت هایی که مانند بنی صدر و ... انجام دادند، تعدیلی در این زمینه صورت گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی به تشکیل کارگروهی در سطوح عالی حوزه برای بررسی جنبه های مثبت و منفی حضور روحانیت در مسائل مختلف مانند ریاست جمهوری را یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از هر گونه مشکل و ضربه خوردن به دین و روحانیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اعتقادات در مساجد و مکان های معنوی ساخته می شود، افزود: این نشان از شان والا و بلند مرتبه روحانیت در جامعه دارد و می تواند از این فرصت به بهترین شکل ممکن در زمان های حساس مثل انتخابات در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha