جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیام آیت الله اعرافی

حوزه/ ایستادگی مردم بحرین در جنبش مسالت آمیز خود الگویی موفق برای مقابله با ستمگری و دیکتاتوری است که بدون شک به خواست خداوند به ثمر خواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای بدرفتاری نظام بحرین با شهروندان این کشور و سلب تابعیت آنها را محکوم کرد.

ترجمه فارسی متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ(فصلت، 30).

جنبش مسالمت آمیز ملت بحرین در حالی همچنان ادامه دارد که به موازات آن نظام مستبد بحرین نیز با حمایت آمریکا به ظلم و ستم خود نسبت به این ملت مسلمان ادامه می دهد و از دادن حقوق اساسی آنها سر باز می زند.

بدون تردید راهی که مسئولان بحرین در این کشور در پیش گرفته اند، کاملا به دور از انسانیت است و علاوه بر حمایت های پیشین رژیم اشغالگر عربستان از این نظام دیکتاتوری و پس از پرونده سرشار از ظلم و ستم آل خلیفه در گذشته، اکنون این رفتار ظالمانه آنها با سلب تابعیت شهروندان بحرینی و صدور احکام خودسرانه قضایی در حق شهروندان به ویژه علما ادامه می یابد و به جای آن شاهد اعطای تابعیت بحرینی به اتباع بیگانه هستیم که با هدف تغییر ساختار جمعیتی بحرین صورت می گیرد.

این اقدامات علاوه بر مغایرت با قوانین بین المللی، بر خلاف دین است؛ چراکه هر انسانی وطنی دارد و دوست داشتنِ وطن از نشانه های ایمان است و نمی توان کسی را از حق داشتنِ وطنی که در آن متولد شده محروم کرد.

جنبش مسالمت آمیز ملت مسلمان و ستمدیده بحرین و خواسته برحق وعادلانه آنها برای دست یابی به حقوق خود باید از سوی مجامع اسلامی و انسانی جهان مورد حمایت واقع شود، زیرا تنها خواسته این مردم مشارکت در تعیین سرنوشت خویش واداره کشور می باشد و این حقی است که هم دین و هم قوانین بین الملل به آن احترام می گذارد.

ضمن تشکر از مجاهدت های علمای بحرین و جنبش مسالمت آمیز آنها به رهبری آیت الله شیخ عیسی قاسم، حوزه های علمیه سلب تابعیت شهروندان بحرینی و صدور احکام ظالمانه قضایی علیه علما از جمله شیخ عبدالله الدقاق و سید مرتضی السندی و علما و فضلای دیگر را محکوم می کند و از نظام حاکم در بحرین می خواهد دست از این تصمیم ها بردارد و به خواسته های ملت خود پاسخ بگوید و حرمت علما را حفظ کند؛ چراکه علما نماد هویت بحرین و حافظان هویت اسلامی آن هستند.

تردیدی نیست که ایستادگی مردم بحرین در جنبش مسالت آمیز خود الگویی موفق برای مقابله با ستمگری و دیکتاتوری است که بدون شک به خواست خداوند به ثمر خواهد نشست و ملت بحرین بی شک پیروز می شوند؛ چراکه حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم باقی نمی ماند.

علیرضا اعرافی

مدیر حوره علمیه، شهر مقدس قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha