پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
در مراسم ناهاری؛ کلیسای شهر تورنتو میزبان مسلمانان بود

حوزه/ کلیسای تثلیث مقدس در تورنتو به منظور اعلام همبستگی و دوستی با مسلمانان، میزبان مراسم ناهاری برای اعضای مسجد تورنتو بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، کلیسای تثلیث مقدس در شهر تورنتوی کانادا میزبان روحانیون و اعضای مسجد تورنتو بود.

کشیش شرمن هاسلگراو، متصدی کلیسا همراه با دیگر مسیحیان، طی برگزاری مراسم ناهاری از همسایگان مسلمان‌شان استقبال کردند.

دکتر وائل شهاب، امام جماعت مسجد تورنتو نیز در این مراسم از اعضای کلیسای به سبب ابراز حمایت و دوستی‌شان نسبت به به مسجد و جامعه مسلمانان، آن هم در شرایطی که جو ناامنی علیه اجتماع اسلامی وجود دارد، تشکر کرد. در این مراسم دیگر شخصیت‌های مسجد ازجمله منیب نصیر، خاطب مسجد تورنتو، محسن سید، هماهنگ‌کننده مسجد، و دکتر عادل الهلاوانی از انجمن مسلمانان کانادا نیز به ناهار دوستی پیوستند.

در این مراسم ناهار، انجمن مسلمانان کانادا، از اعضای کلیسا برای شرکت در جشن «عید فطر» امسال دعوت به عمل آوردند. این مراسم قرار است روز یکشنبه 25 ژوئن در مرکز اینرکر در محل نمایشگاه‌های تورنتو برگزار گردد.

جشن عید فطر امسال در تورنتو با عنوان «تنوع جمعیتی نقطه قوت ماست» در ساله برگزار می‌شود. این جشن که در سال‌های گذشته به بخشی از تار و پود ساختار چندفرهنگی جامعه تورنتو تبدیل شده است، هر ساله بیش از 10 هزار نفر را به خود جلب می‌کند.

مسجد تورنتو

مسجد تورنتو یک مسجد فعال در قلب پایین شهر تورنتو واقع شده و هر روزه جمعیت متنوع و بزرگی از جوامع اسلامی را دور هم جمع می‌کند. هر جمعه هزاران نمازگزار در یکی از نمازهای جماعت چهارگانه این مسجد شرکت می‌کنند. به علاوه مکان منحصر به فرد این مسجد در نزدیکی دانشگاه رایرسون و دانشگاه تورنتو، و همچنین نزدیکی آن به اماکن تجاری در مرکز شهر، بیمارستان‌ها، مراکز شهری و دولتی، پایانه اتوبوس‌ها و غیره آن را همزمان به مکانی مقدس، پناهگاهی امن و ساختمان قابل دسترسی برای مسلمانان، دانشجویان و مسافران تبدیل کرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha