جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم ماه تاریخ اسلامی در مسجد تورنتو برگزار شد + تصاویر

حوزه/ مراسم بزرگداشت ماه تاریخ اسلامی  با حضور پیشوایان ادیان مختلف، نمایندگان سیاسی، اعضای اداره پلیس، همسایگان و دیگر مردم عادی در مسجد تورنتو برپا گردید.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسجد تورنتوی کانادا روز شنبه ۲۶ اکتبر؛ مراسمی برای گرامیداشت ماه تاریخ اسلامی برگزار کرد و از غیرمسلمانان برای شرکت در مراسم «درهای باز» دعوت به عمل آورد.

در این رویداد مردم، پیشوایان دینی از مذاهب مختلف و نمایندگان سیاسی، افرادی به نمایندگی از اداره پلیس و  همچنین همسایگان مسلمان حضور داشته و هدف شان  را آشنایی بیشتر با اسلام و مسلمانان و دستاوردهای جامعه اسلامی در تاریخ کانادا اعلام کردند.

مگی هلوویگ از کلیسای سنت استفان در مزارع واقع در محله کنزینگتون - چیناتون که از میهمانان این مراسم بود گفت:  بسیار خوب است که اینجا در مسجد تورنتو و دراین فضای صمیمانه حضور داریم.

وی افزود: من بسیار خرسندم که اعضای کلیسا توانسته اند چنین روابط خوبی با مسجد داشته باشند که چندین سال سابقه دارد.

این کشیش خاطرنشان کرد: پس از چند ماه، برنامه غذادهی به نیازمندان را نیز آغاز خواهیم کرد. در یکی از دعاهایی که من هر روز صبح می خوانم خدا را به عنوان نویسنده صلح و عاشق صلح توصیف می کنم و فکر می کنم این خدایی است که همه ما دنبال می کنیم؛ همه ما اینجا هستیم تا سعی کنیم آن صلح و آن توافق و آن عشق بین همه ما برقرار شود.

گفتنی است مسجد تورنتو و کلیسای سنت استفان در زمینه های متعددی از جمله دادن غذای گرم به نیازمندان شهر با هم همکاری دارند.

هر شنبه هر ماه، داوطلبان مسجد تورنتو در کلیسای سنت استفان جمع می شوند و غذاهای خود را در آشپزخانه کلیسا تهیه می کنند و به صورت نذری به مردم می دهند.

منیر ناصر رئیس کمیته ملی ارتباط مسیحی-مسلمان، در این گردهمایی گفت: روابط و ارتباط با مردم از طریق رویدادهایی مانند درهای باز مسجد آغاز می شوند. ما در زمانه آشفته ای زندگی می کنیم و برای زندگی در این روزگار ناپایدار و برای تقویت تار و پود اجتماعی باید گفتمان تعاملی داشته باشیم، به جای خودمحوری روابط را باهمدیگر بسازیم و عشق و دلسوزی، مهربانی و مهمان نوازی را جایگزین خودخواهی کنیم.  نقطه شروع ایجاد روابط معنی دار با اتصال قلب ها و ذهن است. کاری که امروز انجام می دهیم.

در سراسر کانادا ، کانون ها و مساجد اسلامی برای بزرگداشت ماه تاریخ اسلامی، نمایشگاه، مراسم های درهای باز، سخنرانی ، کارگاه های آموزشی و نمایش فیلم برگزار کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha