پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ کربابادی

اختصاصی حوزه / روحانی و فعال سیاسی بحرینی گفت: معتقدم نظام آل خلیفه به دلیل رفتار مبالغه آمیزش در قبال آزادی خواهان و روزنامه نگاران سزاوار کشیدن دیواری بین خود و آنها است و به دلیل ممانعتش از آزادی روزنامه نگاران در لیست سیاه قرار گرفته است...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام شیخ علی کربابادی روحانی و فعال بحرینی با اشاره به اقدامات سرکوبگرایانه آل خلیفه علیه کارگران، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشری در بحرین در روزهای اخیر به بیان چرایی اهداف آل خلیفه از این اقدامات در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه پرداخت.

حجت الاسلام شیخ علی کربابادی روحانی و فعال بحرینی با اشاره به ممانعت حکومت بحرین از راهپیمایی کارگران گفت: حکومت آل خلیفه در بحرین امسال مانع از راهپیمایی کارگران شد. در این راهپیمایی ها شعارهایی سر داده می شود که کارگران کار می کنند و مطالبه شان حق تعیین سرنوشتشان هست. چنانچه برخی از نیروهای سیاسی در کشور چنین اظهاراتی دارند.

وی ادامه داد:  اما نظام از هر تجمعی خشمگین می شود در واقع حضور ملت در تجمعات اتحادیه های کارگران تربیتی است . در این تجمعات ملی خطرهایی را حکومت علیه خودش می بیند چراکه این تجمعات برای مطالبه حقوق تشکیل می شوند و نظام خودش را محصور و ضعیف می داند . و این مطالبات شامل هرگونه مطالبه و درخواست و هر گونه مشارکت سیاسی است. مردم این کشور با مشکلات و معضلات زندگی می کنند بدون اینکه استقلالی  داشته باشند و گشایشی در زندگیشان ندارند.

   آل خلیفه نظامش را نظامی فاتح و بر حق می داند

روحانی بحرینی تصریح کرد: همچنین نظام تلاش می کند خود را به عنوان نظام فاتح در بحرین معرفی کند، دولتی که شناخته شده با تاریخ اصیل در اسلام و ایمان و وابسته و منتسب به پیامبر(ص) و اهل بیت( ع ) است! پس به خودش اجازه می دهد که مانع از این فعالیت ها و تجمعات شود چراکه این فعالیت ها برای نظام خطر دارد و نظام از هر حرکتی و تجمعی در بحرین هراس و وحشت دارد .

 

شیخ کربابادی گفت: اساسا بایستی نظام، حقوق کارگران را بر مطالبه آزادی خواهان برای مشارکت سیاسی مقدم می داشت، اما نظام آن را نیز به طور کلی و جزیی رد می کند . و این ملت شریف خواهان حضور در عرصه های مختلف سیاسی و مشارکت در طرح و برنامه سازمان دهی شده و قانونی است اما در مقابل نظام آل خلیفه از طریق پارلمانی که انتظار می رود متوجه و احیاکننده حقوق ملت باشد، بویژه با حمایت دولت های غربی مثل بریتانیا تلاش می کند وجود و حضورش را بر تخت حکومت تثبیت کند آن هم به دور از رها کردن حکومت و یا هر فرصتی برای مشارکت ملت.

زنان  و مردان روزنامه نگار آزادی خواه زیر شکنجه هستند

 وی با اشاره به منع آزادی روزنامه نگاران در بحرین گفت: معتقدم نظام آل خلیفه به دلیل رفتار مبالغه آمیزش در قبال آزادی خواهان و روزنامه نگاران خود را به کشیدن دیواری بین خود و آنها بر حق می داند و به دلیل ممانعتش از آزادی روزنامه نگاران در لیست سیاه قرار گرفته؛ چراکه حکومت به هیچ زمینه و فرصتی به هیچ اندیشه و کتاب و مقاله ای اجازه نمی دهد که تعبیر آزادی خواهی داشته باشند و به هر قلم و روزنامه ای و یا هر اثری که بخواهد حرف حقی بزند اتهام وارد می کنند . در بحرین شهدایی هستند مانند شهید زکریا العشیری که به دلیل مطالبش در ستایش آزادی زیر شکنجه ها در زندان به شهادت رسید و یا نبیل رجب که به دلیل تقریظاتش بازداشت شده و در زندان به سر می برد و یا حکم علیه افاضه العباس و دیگران به دلیل همین آثار و مطالب آزادی خواهشان صادر می شود آنها اعتقاد به مشارکت حکومت در جنگ علیه یمن داشتند.

 

روحانی بحرینی در این باره تصریح کرد: این اقدامات واضح و مسلم است که حکومت اولین کشور دراین  فهرست سیاه باشد چراکه به دنبال سرکوبگری و به قتل رساندن و تسویه حساب خونین از روزنامه نگاران بر اساس منع آزادی هست. روزنامه های رسمی بودند که مقالاتی به شکل مستمر و هماهنگ با برخی از رسانه ها در تلوزیون بحرین می نوشتند و فعالیت می کردند. اما مشخص شد که نظام چنین روزنامه هایی مانند روزنامه الوسط را که دارای استقلال بودند تحمل نکرد چرا که  چیزی را منعکس می کردند که خواسته نظام نبود. از این رو بارها در طول این سال ها به این روزنامه تعرض شده و نظام این روزنامه را توقیف کرد.

شیخ کربابادی خاطر نشان کرد: حکومت تلاش می کند این حالت سرکوب گری و ممانعت از روزنامه ها و آزادی بیان و تعقیب فعالان و نویسندگان به طور مستمر ادامه داشته باشد و بسیاری از زنان و مردان بازداشت شده در مناسبت ها و  در دوره های زمانی  مختلف حکم علیهشان صادر شده که با اتهامات آنها تناسبی ندارد و اساسا به خاطر نوشتن مرسوم در توییتر متهم شدند  چراکه به پادشاه و یا نظام انتقاد کردند . در واقع  حکومت آل خلیفه به آزادی خواهان اجازه نمی دهد و هیچ سعه صدری نسبت به روزنامه ها و کتاب ها و نوشته هایی که نظرشان را مطرح می کنند، نشان نمی دهد.

   ممانعت آل خلیفه از حضور فعالان حقوق بشری درنشست ژنو

 وی با اشاره به ممانعت آل خلیفه برای حضور فعالان حقوق بشری در ژنو گفت: همچنین در این زمینه نیز حکومت مانع تراشی کرده است.نظام آل خلیفه هرگونه تلاش برای مشارکت و تثبیت حق ملت و اصالت بخشی به نقش ملت در تعیین سرنوشتشان و بیان اندیشه ها و مطالباتشان در مشارکت سیاسی را مانع می شود. و همچنین مانع از فعالان حقوق بشری برای مشارکت در کنفرانس ژنو شد که این کنفرانس از اقدامات سازمان ملل است و مربوط به حقوق بشر، این موضوع مسئله ای است که هرساله نظام آن را تکرار می کند و چنین اقداماتی را بدون دلیل انجام می دهد.

فعال سیاسی بحرینی گفت:  بر همین اساس و با امکاناتش، مانع از حضور و مشارکت بسیاری از فعالان حقوقی و وکلا و اهالی رسانه و خانواده های شهدا در چنین برنامه هایی شده است.و در همین زمینه صداهایی را خاموش می کنند و مانع از فعالیت روزنامه هایی هستند که تلاش می کنند از طریق نشست ها و روابط عمومی در خارج از بحرین در ژنو فعالیت کنند و غیر از آن مانع از تصویر گرفتن از اشخاص در چنین برنامه هایی هستند مگر آنکه در پنهان کردن این تصاویر موفق نشوند .

وی در پایان گفت: واضح است، به حضور بسیار این شخصیت ها در خارج نیازی نیست ، چراکه حجم جرائم نظام آل خلیفه و تلاش های زیاد حکومت و رفتارهایش حکومت را مفتضح کرده است، مشی و رفتاری که نظام آل خلیفه بر اساس آن علیه ملت در بحرین اقدام می کند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha