شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 391555
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
شیخ میثم سلمان

مسئول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین با تاکید بر بی فایده بودن سیاست سرکوب در این کشور تاکید کرد: گفتگوی ملی و احترام به مبانی حقوق بشر تنها راه برای برون رفت از بحران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»به نقل از العالم، پایگاه خبری شبکه العالم، حجت الاسلام شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: آنان که بر حل و فصل مسائل برپایه خشونتها و سرکوب و تبعید به جای گفتگو و احترام به حقوق بشر حساب باز می کنند، از قطار تمدن عقب افتادند.

وی با هرگونه اقدامی برای فتنه انگیزی و ایجاد فاصله بین شیعیان و اهل سنت و نیز نفرت پراکنی و ایجاد شک و شبهه میان اقشار ملت بحرین مخالفت کرد و تاکید کرد که همچنان به کمک به قربانیان و تلاش برای پایان دادن به تجاوز علیه آنها ادامه خواهد داد.

به نوشته سایت منامه پست، مسؤول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین اظهار داشت: هرگونه تبعیض و به حاشیه راندن افراد بر اساس گرایش های دینی و طایفی، از لحاظ بین المللی ممنوع است و باید فورا به آن رسیدگی شود.

شیخ میثم سلمان روز چهارشنبه بعد از 9 ساعت بازجویی آزاد شد. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری حکومت بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. مسئولان بحرینی در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته اند.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

حکومت بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha