جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  محمد ملك زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: از نگاه امام راحل نیز هر گونه اهانت و يا تضعيف رقيبان در تبليغات انتخاباتي نشانه عدم سلامت انتخابات و فاجعه‌آميز بودن آن است و باید به شدت از این گونه موارد خودداری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملك زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري يكي از مهم‌ترين و حساس‌ترين انتخابات های تاريخ انقلاب اسلامي است و لذا با توجه به شرايط حساس موجود در ايران، منطقه و جهان،انتخاب رئيس جمهوري انقلابي، شجاع و استكبارستيز ضروری است.

وی افزود: البته تنوع حضور جناح‌ها و سلایق مختلف در عرصه انتخابات، از جمله عوامل تقویت شور و حرارت انقلابی است اما این مساله به آن معنا نیست که مخالفان نظام اجازه ورود به عرصه انتخابات را داشته باشند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین در ادامه ضمن تاکید بر لزوم رعایت اخلاق و تقوای سیاسی در انتخابات گفت: یکی از معیارهای شناخت کاندیدای اصلح، پایبندی به آموزه های اخلاقی و شرعی است و این که كانديداها در تبليغات انتخاباتي خود، از هر گونه دروغ‌ و فريب براي جلب نظر مردم به طور جدی بپرهیزند.

وی افزود: مقام معظم رهبري در یکی از بیانات گهربار خویش تاکید می کنند که تبليغات انتخاباتي، بايد به معناي واقعي کلمه  در حدود شرعي و به دور از فريب و كارهاي دروغين و نیز متهم كردن رقباي انتخاباتي باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: از نگاه امام راحل نیز هر گونه اهانت و يا تضعيف رقيبان در تبليغات انتخاباتي نشانه عدم سلامت انتخابات و فاجعه‌آميز بودن آن است و باید به شدت از این گونه موارد خودداری کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha