چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مشورت در انتخابات امری لازم و ضروری است، گفت: برای انتخاب اصلح باید طرفداران کاندیدا را بشناسیم و در رفتار آنها دقت نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های خراسان جنوبی، با اشاره به شرایط کشور ایران در زمان رژیم پهلوی اظهار داشت: قرن‌ها گرفتار استبداد بودیم و با اینکه همه امور در دست شان بود، اما از جهت تحقیر ملت به صورت رسمی قانون کاپیتولاسیون را امضا کرده و هر جنایتی کردند و این درحالی بود که در ایران هیچ مقامی حق دخالت در این موضوع را نداشت؛ از این رو این موضوع، یک سند اهانت به مردم بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از همان زمان جوانی نسبت به جور و ظلم ستم شاهی داد و فریاد می‌زد، افزود: هیچ سستی در کلام امام راحل مشاهده نمی‌شد و به هیچ کس باج نداد و نظامی بر اساس قانون اساسی تنظیم کرد و اختیاراتی که در دست بیگانه بود را از آنها گرفت و به مردم داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که کشور از آن مردم است و از این رو مدیران و دولتمردان باید خدمتگزار مردم باشند، گفت: انتخاباتی ارزش دارد که برای انتخاب رأی خود مشورت کنیم، تا امور به دست اهلش سپرده شود.

وی با بیان این که مشورت باید کارشناسی باشد و در این امر نه از کسی بترسیم و نه با کسی معامله کنیم، زیرا رأی دادن یکی از وظایف و نوعی عبادت برای ما است، گفت: مدیریت این همه سرمایه مادی و معنوی کشور بسیار مهم است و از این رو برای انتخاب اصلح باید طرفداران کاندیدا را بشناسیم و در رفتار آنها دقت نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که انقلاب به ما اختیارات داده است و باید بر اساس معیارهای قانونی انقلابی و عقلی انتخاب کنیم و نباید به گونه‌ای باشد که هر دولتی بیاید به سلیقه خود عمل کند، گفت: کشور با زحمت مردم اداره می‌شود، و از آن مردم است و از این رو مدیریتی که در خدمت مردم باشد، دولت خدمتگزار است نه سیستم های پادشاهی و اشرافی که این دید را ندارد.

وی با بیان اینکه مدیریت این همه سرمایه مادی و معنوی کشور مهم است، اظهار داشت: اگر کوتاهی کنیم پیش خدا جواب نخواهیم داشت؛ باید بدانیم انتخابات امری مهم بوده و برای 4 سال آینده کشور است و از این رو باید در این امر دقت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha