یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام جزایری ، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام جزایری، با بیان اینکه جایگاه ریاست جمهوری نیازمند فردی است که دغدغه خدمت به مردم را داشته باشد، گفت: مردم باید فردی را به کرسی ریاست بنشانند که تمام صلاحیت‌ها را داشته باشد و برای این مهم می‌توان به پرونده کاری نامزدها طی چند سال گذشته مراجعه کرد.

حجت‌الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به مقوله اخلاق‌مداری در فضای رقابتی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اظهار داشت: انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار می‌شوند، همگی ذیل آداب اسلامی اجرا شده و افرادی هم که خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند نیز مسئول‌اند تا به نظام اسلامی و مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به تفاوت انتخابات در ایران و کشورهای غربی، گفت: تفاوت انتخابات نظام جمهوری اسلامی با کشورهای غربی، این است که هدف نامزدها برای نشستن بر منصب‌های قدرت، خدمت به دین و مردم است اما در کشورهای غربی، هدف رسیدن به قدرت برای اعمال حاکمیت و پیاده‌سازی برنامه‌های حزب مورد حمایت خویش و بهره‌مندی از منافع است.

این استاد حوزه علمیه، اخلاق‌مداری را یکی از اصول رقابت‌های انتخاباتی در نظام اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: افرادی که پا در عرصه انتخابات گذاشته‌اند باید هدفشان صرفاً خدمت به مردم، دین و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد؛ در غیر این صورت خلاف شئونات اسلامی عمل کرده و خائن به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام جزایری، قدرت خدمت‌رسانی به مردم را از ملاک‌های اصلی نامزدهای انتخاباتی برشمرد و تصریح کرد: کسی که توانایی بر عهده گرفتن مسئولیت در نظام اسلامی و خدمت به مردم را ندارد اگر در جایگاه قدرت و حاکمیت قرار گیرد، به اسلام و نظام خیانت کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، با تأکید بر اینکه نظام انتخاباتی در جمهوری اسلامی، نظام «انتخاب اصلح» است، گفت: مردم باید فردی را به کرسی ریاست بنشانند که تمام صلاحیت‌ها را داشته باشد و برای این مهم می‌توان به پرونده کاری نامزدها طی چند سال گذشته مراجعه کرد.

وی با بیان اینکه انتخاب اصلح، معرفی او به دیگران و رأی جمع‌کردن برای او را یک کار اسلامی و تکلیف دینی اعلام کرد و اظهار داشت: وظیفه طلاب در مرحله اول «شناسایی نامزد اصلح»، مرحله دوم «معرفی به مردم» و مرحله آخر نیز «تلاش برای جمع‌آوری رأی به نفع نامزد اصلح» می‌باشد.

حجت‌الاسلام جزایری، در پایان وضعیت نابسامان امروز جامعه را نتیجه انتخاب نادرست دانست و گفت: جایگاه خدمت در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه خطیری بوده و مردم باید فردی را در این جایگاه منصوب کنند که دارای صلاحیت‌های متعددی باشد و اگر خدایی ناکرده فردی در منصب قدرت قرار گیرد که دارای صلاحیت‌های کافی نباشد، هم مردم و هم کشور ضربه خواهد خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha