پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هیئت اعزامی به المان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی، دستاوردهای سفر هیئتی از اساتید حوزه علمیه اصفهان به منظور تبادل نظر و گفتگوی علمی و مذهبی با مقامات مذهبی کلیسای کاتولیک به آلمان و برخی کشورهای اروپایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، جمعی از اساتید برجسته حوزه علمیه اصفهان در عرصه های مختلف به منظور تبادل نظر و گفتگوی علمی ومذهبی بامقامات مذهبی کلیسای کاتولیک  به آلمان و برخی ازکشورهای اروپایی سفر کردند.

در این سفر علمی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، حجت الاسلام رسول ملکیان، حجت الاسلام سید احمد سجادی، حجت اسلام عبدالامیر خطاط، حجت الاسلام محمد رضا زمانی(زبان دادن)، حجت الاسلام گرجی، مسعود مهدویافر حضور داشتند که طبق برنامه ریزی صورت گرفته و به میزبانی مرکز تربیت کشیش های کلیسای آلمان، دیدارها و جلسات گفت و گوهایی با مقامات مذهبی و دینی اروپایی انجام شد.

 دیدار با اسقف و جلسه وگفتگو با کشیشان و جلسه آشنایی با اسلام در دانشگاه فرایبورگ از جمله برنامه هیئت اعزامی حوزه اصفهان بود، اساتید اعزامی حوزه اصفهان طبق برنامه، همچنین از کلیسای بزرگ فرایبورگ ، کلیسا و کتابخانه سن پیتر با کشیش های، رئیس مرکز علمی تربیت کشیش اقای دکتر هیس، رئیس کلیسا اقای دکتر گابه و نیز اسقف و رئیس  دانشگاه کاتولبک و  شهردار فرایبورگ و ... ملاقات هایی داشتند که بسیار سازنده و موثر بود و طرفین بر ادامه روابط علمی تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در گفتگو با خبرنگار حوزه درباره جزئیات این برنامه اظهار کرد: برای اولین بار صوت قرآن در مرکز مدیریت کلیساهای فرایبورگ به گوش رسید. در جلسه دیدار هیئت علمای شیعی، یکی از اعضای هیئت، با حضور اسقف وچندتن از کشیشان آیاتی از قرآن را تالاوت کرد که با ابراز خرسندی حاضرین روبروشد. در این جلسه همچنین گفتگو بین اسلام ومسیحیت انجام شد و هردو تروریسم را محکوم نمودند

وی ادامه داد: همچنین هیئت اعزامی در نشست علمی اسلام شناسی که در دانشگاه کاتولیک این شهر تدارک دیده شده بود، حضور یافته و با سخنران این نشست اقای پروفسور اودن جلسات متعددی را برگزار نمود.

 استاد حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: پروفسور اوده  که در زمینه ادیان دارای تالیفات است و قرآن رابه آلمانی ترجمه کرده  واز شاگردان فیلسوف معروف هایدگر می باشد، در طول سفر این هیئت را همراهی می کرد و با من  در زمینه فلسفه هایدگر گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: این سفر پس از سفر پاپ به مصر انجام شد و توانست ذهن ها را از مصر به ایران اسلامی منعطف نماید، همچنین این منطقه از نظر اطلاعات اسلامی بکر است و هنوز مورد استفاده فرقه های دیگر مسلمان و غیر مسلمان قرار نگرفته است و حتی کشیش های این منطقه جز اطلاعات رسانه ای از اسلام چیزی نمی دانند از این جهت زمینه بسیار مساعدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور این هیئت انعکاس خوبی در نشریات فرایبورگ داشته است و از نشست های آن ها گزارش هایی را منعکس کرده اند.

برپایه این گزارش، هیئت اعزامی حوزه علمیه اصفهان طبق برنامه ضمن بازدید از کلیسای بزرگ فرایبورگ ، کلیسا و کتابخانه سن پیتر با کشیشها ، رئیس مرکز علمی تربیت کشیش اقای دکتر هیس،رئیس کلیسا اقای دکتر گابه و نیز اسقف و رئیس  دانشگاه کاتولبک و  شهردار فرایبورگ و ... ملاقاتهائی داشت که بحمدلله بسیار سازنده و موثر بود و همگی بر ادامه ارتباط علمی بین کلیسا و حوزه علمیه اصفهان تاکید داشتند و مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه اعزام روحانی جهت تدریس اسلام شناسی با معاون برنامه ریزی و نیز معاون آموزش دانشگاه نوشته شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پری IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    0 0
    این اصفهانی ها چقدر بلا هستند این کار را حوزه قم هم نکرده بود