پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 415283
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
احتمال ممنوعیت حجاب دختران و ختنه پسران در نروژ

حوزه/حزب افراط‌گرای ترقی نروژ در یک کنفرانس سالانه، به ممنوعیت حجاب دختران در مدارس دولتی و ممنوع ساختن ختنه پسران زیر ۱۶ سال رای داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از kasmaal، حزب افراط‌گرای ترقی نروژ، روز گذشته به ممنوعیت پوشیدن حجاب برای دختران در مدارس دولتی و ممنوعیت ختنه برای پسران زیر 16 سال رای داد.

این تصمیم گیری در کنفرانس سالانه ملی حزب ترقی انجام شد و طرفداران ممنوعیت ختنه مدعی شدند که این عمل سبب آسیب روحی و جسمی به کودکان می‌شود. این درحالی است که  سیو جنسن رهبر حزب ترقی و یکی از سیاستمداران نروژی مخالفت خود را  ممنوعیت ختنه اعلام کرد و آن را ایستادن در برابر اقلیت‌ها دانست.

در این میان یهودیان نروژ نیز به شدت با این تصمیم مخالفت کردند. روین کوهن رهبر جامعه یهودیان نروژ در این باره گفت: این بسیار بد است. حزب ترقی باید بداند که اکثریت پارلمان با آن‌ها مخالفت خواهد کرد. گویی آن‌ها می‌خواهند این پیام را برسانند که ما در کشور پذیرفته شده نیستیم.

در جبهه مسلمانان نیز فاتح زینگال نایب رئیس اتحادیه اروپایی ترک دموکرات طی در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت: این تصمیم به آزادی مذهبی در اروپا آسیب جدی وارد خواهد کرد. حال آنکه آزادی مذهبی یکی از پایه‌های اصلی قانون اروپا محسوب می‌شود. ما شرایط مشابهی را در آلمان تجربه کردیم. و ما مسلمانان همراه با یهودیان مخالفت‌مان را با این قانون ابراز کردیم. این لایحه ضربه‌ای جدی به آزادی مذهبی خواهد زد.

حزب ترقی سومین حزب بزرگ نروژ می‌باشد و 29 کرسی از 169 کرسی پارلمان نروژ را به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha