پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید مرادپور-امام جمعه اسکو

حوزه/ امام جمعه شهرستان اسکو، هنر را ابزاری برای هدایت انسان دانست و گفت: متاسفانه غرب و هالیوود در صدد است توسط آن، داشته های ما را محو و چیز دیگری جایگزین آن کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه شهرستان اسکو، روز چهارشنبه، در نشستی با جمعی از جوانان و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اسکو با اشاره به اینکه هنر مقوله ای است که خوب و بد و متعالی و غیر متعالی در بطن آن نهفته است، اظهار داشت: اگر هنر هنرمند در قالب کمال  و رشد، دوستی و تفاهم،همزیستی و ترویج خوبی ها باشد در دل مردم رسوخ می کند و تاثیرگذار است.

وی افزود: نقطه مقابل آن نیز متصور است که هنر در بخش منفی آن نیز می تواند تجلی یابد، به طور کلی هنر ابزار عالی است و یک وسیله و آنچه که باعث می شود هنر متعالی یا غیر آن باشد محتوای آن است، بنابراین محتوا بر هر هنری به منزله جان و روح آن تلقی می گردد.

امام جمعه شهرستان اسکو تاکید کرد: هنر در دنیا ابزاری برای هدایت است، اما متاسفانه غرب و هالیوود در صدد است توسط آن، داشته های ما را محو و چیز دیگری جایگزین آن کند.

حجت الاسلام مرادپور با بیان اینکه غرب، هنر را برای هنر می خواهد و در صدد تغییر داشته ها و بایسته هایی هستند که خود تعریف کرده اند، عنوان کرد: این نگرش چه بسا موجبات انحطاط و از بین رفتن فرهنگ های غنی هر کشوری با تمدن بالا را نیز فراهم آورد.

وی گفت: آنچه ما در حوزه فرهنگ و هنر داریم در هیچ کشوری نیست، چرا که هم تمدن بزرگ و پرسابقه ایرانی و هم منبع غنی اسلامی داریم که آکنده از فرامین انسان ساز است.

امام جمعه شهرستان اسکو در پایان تصریح کرد: هنر جایگاه والایی دارد و هنرمندی که درد جامعه را بفهمد و همراه با مردم و در راستای تعالی و رشد انسان باشد آن هنرمند در هر جامعه ای در صدر است، البته نقد و انتقاد هم باید منصفانه باشد و ناقد حتما باید مسئولانه و با خود راهکاری ارائه نماید و این  ویژگی خاص باعث رشد و تعالی فرهنگ و هنر و جامعه می گردد.

محمدعلی قلی‌ زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو نیز اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر، بازوان توانمند انقلاب در نشر و اشاعه‌ اهداف و انقلاب هستند و ضرورت دارد با برقراری ارتباط و تماس مستمر بین مسئولین شهرستان و هنرمندان ارتباط مستحکمی بین این دو برقرار باشد.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت‌ های موجود در فرهنگ و هنر شهرستان در ایجاد علاقه جوانان به فعالیت های هنری گزارش اجمالی از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان ارائه و از ایجاد و راه اندازی انجمن فیلم و عکس در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است، در ادامه‌ جلسه، حاضرین به بیان مسائل و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و هنری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha