پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله هاشم زاده هریسی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: تفاوت های فکری و نگرش سیاسی در افراد طبیعی است، اما همه زیر چتر نظام و انقلاب اسلامی هستیم و نسبت دادن خیانت به یکدیگر، چهره بین المللی ایران را مخدوش می کند.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: با توجه به تایید شورای نگهبان، این کاندیداها از نظر دینی و اخلاقی و خدمتگزاری و اعتقاد به نظام و انقلاب مورد اعتماد هستند.

وی افزود: کاندیدای ریاست جمهوری وقتی وارد میدان می شود باید نسبت به حقوق اساسی نظام و اختیارات  رئیس جمهور اطلاع داشته باشد، اگر نسبت به این مساله شناختی نداشته باشد وعده هایی به مردم می دهد که با اختیارات قانونی او انطباق نخواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وعده های بی عمل کاندیداها، مردم را سرخورده می کند، چرا که آن ها که با هزار امید به کاندیدای مورد نظر رأی می دهند و پای صندوق های انتخابات می آیند و اگر شعارهای نامزدها به شعور تبدیل نشود، بدبین خواهند شد.

آیت الله هاشم زاده هریسی عنوان کرد: رئیس جمهور منتخب باید نسبت به مسائل کشور و تخلفات احتمالی که رخ می دهد حساسیت زیادی داشته باشد و نسبت به حل آن به صورت فوری و قوی و قاطع دستور دهد و خود نیز بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کشور با آزمون و خطا اداره نمی شود، ادامه داد: آزمون و خطا هر چند موجب تربیت نیرو برای کشور می شود، اما سطح ریاست جمهوری دیگر جای آزمون و خطا نیست و این تجربه اندوزی باید در پست های پایین تر صورت بگیرد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بر ضرورت افزایش اعتماد عمومی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید همه به یکدیگر اعتماد کنیم، اگر عدم اعتماد در جامعه افزایش پیدا کند هر فردی هم که رئیس جمهور باشد، از سوی مخالفان، سیاه نمایی شده و کشور ساخته نمی شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۰ سال رشد و راه خود را پیدا کرده است، تفاوت های فکری و سیاسی نیز در افراد طبیعی است، اما همه برای نظام و انقلاب اسلامی هستیم و نسبت دادن خیانت به یکدیگر، چهره بین المللی ایران را مخدوش می کند.

آیت الله هاشم زاده هریسی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب باید دارای صعه صدر بوده و انتقادپذیر باشد و همه افراد با سلایق مختلف را زیر چتر حمایتی خود جمع کند، در این صورت انسجام ملی محقق می شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب باید تمام ظرفیت ها و نیروها و قوا و منابع و ظرفیت های جناح های مختلف را به کار بگیرد، البته هر کسی دارای گرایش سیاسی و فکری می باشد که یک امر طبیعی است، اما اگر این گرایش تند بوده و فرد، تاب تحمل نظر مخالف را نداشته باشد، بسیاری از پتانسیل نیروها بلا استفاده می ماند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید ریشه های مشکلات را پیدا کند، اینکه تنها مشکلات کشور را در مناظره ها و تبلیغات بشماریم، موجب انعکاس این مشکلات در سراسر دنیا شده و چهره خوبی از نظام اسلامی ارائه نمی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نباید مشکلات کشور را ساده تلقی کنیم، عنوان کرد: تاکنون چه کسی ۱۱ دوره ریاست جمهوری انقلاب اسلامی را آسیب شناسی کرده است؟ باید ریشه های مشکلات را پیدا کرد، وگرنه هر دولتی روی کار بیاید، مشکلات ما کمتر که نمی شود هیچ، بلکه با مشکلات دیگری نیز روبه رو می شویم.

آیت الله هاشم زاده هریسی ادامه داد: تمامی کاندیداها محترم و دلسوز هستند و با نیت خدمت رسانی پا به میدان انتخابات گذاشته اند، اما اگر با بدبینی پیش برویم و دوره ها و دولت های گذشته را تخریب کنیم، مشکلات حل نخواهد شد و تنها چهره نظام و انقلاب اسلامی ایران را در عرصه بین الملل مخدوش خواهد کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha