شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتخابات

حوزه/ اساتید حوزه علمیه استان تهران با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت از مردم انقلابی به حضور حداکثری در انتخابات، معیارهای انتخاب اصلح کاندیدای ریاست جمهوری را تبیین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، متن بیانیه اساتید حوزه‏ علمیه استان تهران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی(ره): «اگر دخالت نکنند و یک صدمه‏‌اى به اسلام برسد، هر یک یک ما در محکمه عدل الهى مسئول هستیم.» «ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم؛ مکلفیم شرعاً»

ما اساتید حوزه‏ های علمیه استان تهران که اسلام ناب محمدی(ص) را در مکتب امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آموخته‏ ایم و تداوم آن را ذیل رهبری حکیمانه امام خامنه ‏ای مدظله‏ العالی یافته ‏ایم، به حکم وظیفه شرعی که آن مرد الهی بر عهده ‏مان گذارده، وظیفه خود می‏ دانیم که به میدان انتخابات وارد شویم و رأی خود را به اطلاع مردم شریف ایران برسانیم.

* ما به روحیه مردمی و صمیمیت با مردم رأی می‏ دهیم؛ به کسانی که مردمی‏ بودن را عوام ‏گرایی و پوپولیسم نمی‏ خوانند و منشأ هیبت و عزت نظام اسلامی را در ایمان و حضور مردم می‏ دانند. رأی ما، خدمت به مستضعفان و پابرهنگان است؛ هم‏آنان که در نگاه امام راحل، ولی ‏نعمتان انقلاب‏ اند.

* ما به خروج از حصارهای بالانشینی و اتصال به متن مردم رأی می‏ دهیم؛ به هم‏نشینی با محرومان و چشیدن درد مستضعفان؛ به بیقراری برای رفع مشکلات محرومان؛ ما به «عِبادُ الرَّحْمن‏» رأی می‏ دهیم که «يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنا»

* ما اساتید حوزه ‏ علمیه استان تهران، به تلاش خستگی‏ ناپذیر رأی خواهیم داد؛ به کار جهادی و کارآمدی.

* ما به «می‏ شود» و «می‏ توانیم» رأی می‏ دهیم و «نمی‏ شود» را ناشی از ناامیدی و بی ‏تدبیری می ‏دانیم و «نمی‏ توانیم» را معلول فرتوتی و درماندگی.

* ما به نشاط و آمادگی جوانی برای خدمت خالصانه و پردامنه و به جوان‏ گرایی و فهم مسائل واقعی جوانان رأی می‏ دهیم.

* رأی ما به پاک‏دستی و انگیزه و توان مبارزه با مفاسد است که هرگز با اشرافی‏گری و ثروت‏ اندوزی و تجمل ‏پرستی قابل جمع نیست. به کسی رأی خواهیم داد که قدرت را فرصتی برای خدمتگزاری به مردم بداند و نه دستاویزی برای برخورداری خود و اطرافیان.

* ما به «رِجَالٌ لاتُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّه» رأی می ‏دهیم و «الَّذينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّة» را موریانه ستون‏های انقلاب می‏ دانیم. انتخاب ما «الَّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ» است.

* ما از کسانی که به راحتی مصالح دینی و مذهبی، و منافع جهانی و ملی را در میدان رقابت انتخاباتی ذبح می‏ کنند، بیزاریم و به اعتقاد خالص و راسخ به ارزشها رأی می‏ دهیم؛ ما به هم دلی با ولی و هم رهی با رهبر رأی می دهیم.

* انتخاب ما، کسانی است که اطاعت از امام و رهبر را بر خود فرض می­ دانند و«لايَجِدُوا في‏ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماً».

* ما به ایمان و عزت جوشیده از جان ملت رأی می‏ دهیم و اجازه نمی‏ دهیم اهل سازش، قهرمان از خود بسازند و منت زدودن سایه جنگ بر سر ملت گذارند.

* ما مقاومت را انتخاب کرده ‏ایم و به شجاعت رأی می‏ دهیم و با ترسوهایی که ترس خود را به حساب مردم می‏ گذارند، و از طرف ملت شجاع ایران می‏ ترسند، مخالفیم. ما به «فَإِنَّ العِزَّةَ لِلَّهِ جَميعًا» باور داریم و به «الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا» رأی می ‏دهیم.

* انتخاب ما، «باور به ظرفیت ‏های داخلی» و یأس از اجانب است؛ رأی ما اتکا به سرمایه و بن‏ مایه ایرانی است. ما به اشتغال‏ زایی برای کارگر «ایرانی» رأی می‏ دهیم. به کسانی که تولید توسط نیروی کار ایرانی را شرافت بدانند نه رانت‏خواری و واردات را؛ به کسانی رأی می ‏دهیم که «اقتصاد مقاومتی» را ضرورت حیاتی اقتصاد ایران بدانند و به آن، باور قلبی و التزام عملی داشته باشند. و صرفاً شعار اقتصاد مقاومتی ندهند. اعتقاد ما «لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلا» است.

و در یک کلام، ما به بازگشت انقلاب به ریل اصلی رأی می‏ دهیم. ما اساتید حوزه‏ های علمیه استان تهران، در ملاک‏ ها و معیارهای مذکور، هم‏رأی هستیم و پیشانی التجا به درگاه احدی می‏ ساییم که دل مردم ایران را به آنچه صلاح دین و ملت است، مایل فرماید. امیدواریم شنبه پس از انتخابات، طلیعه روزگاری نو برای مردم ایران و امت اسلام باشد.

۳۱۳/۴۲

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha