جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری

حوزه/ علاوه بر آموزش عمومی زبان عربی برای عموم طلاب، باید به سایر زبان ها نیز به صورت تخصصی و فراتر از معاونت آموزش حوزه توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبد الفتاح نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز گفت: امروز در مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه بخش های خوبی ایجاد شده که از قبل نیز سابقه خوبی از فعالیت های این بخش ها در مرکز مدیریت حوزه بوده است.

وی افزود: برای حوزه مطلوب و انقلابی، ظرفیت ها و نیازهایی که وجود دارد، باید کارهای جدیدتر و قوی تر انجام شود و ما در مرکز ارتباطات کارهای جدیدی شروع کرده ایم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که باید از تجربیات بزرگان، و کسانی که چندین سال در بخش های مختلف مدیریتی حوزه بوده اند استفاده کرد گفت: در این مرکز، میزهای کارشناسی با حضور مبلغان زبان دان که در خارج از کشور در منطقه ای که  فعالیت تبلیغی داشته اند و تسلط بر فرهنگ و جغرافیای آن مناطق دارند، راه اندازی شده است تا از ظرفیت آنها برای برنامه ریزی بیشتر استفاده شود.

وی با بیان این که  برای تبلیغ در خارج از کشور از ظرفیت همه مبلغان استفاده خواهیم کرد افزود: کشور ها را به 25 اقلیم تقسیم کرده ایم  در این اقلیم ها، حدود 15مبلغ حضور داشته اند و  از توانمندی آنان به خصوص افراد متخصص استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری زبان آموزی در حوزه را مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر آموزش عمومی زبان عربی برای عموم طلاب، باید به سایر زبان ها نیز به صورت تخصصی و فراتر از معاونت آموزش حوزه توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود 5هزار طلبه زبان آموز در سطوح مختلف حوزه داریم، اگر آموزش های حداقلی برای آنان گذاشته شود، از  این تعداد مبلغ زبان دادن  در عرصه بین الملل استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha