شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب خوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه نمازی خوی گفت: زبان عربی برای یادگیری طلاب این مدرسه اجباری بوده اما یکی از زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی و روسی را نیز باید به اختیار در کنار آن یاد گیرند.

حجت الاسلام سیدقاسم موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در ارومیه، با اشاره به اینکه مدرسه نمازی در سال 205 هجری قمری توسط شیخ محمد نمازی تاسیس شد، اظهار داشت: این عالم ربانی علاوه بر ساخت مسجد، چهار تا پنج مدرسه نیز در خوی ایجاد کرده بود که هم اکنون تنها یکی از آنها باقی مانده است.

مدیر مدرسه علمیه نمازی خوی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علمیه خوی از بین رفته بود اما پس از آن تجدید بنا شد و در این باره، نخستین مدرسه علمیه ای بود که حضرت امام خمینی(ره) بدان بودجه اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه از سه سال پیش سطح دو و سه در این مدرسه برقرار است، تصریح کرد: هم اکنون پایه یک تا 10 مجوز تدریس گرفته اند.

 حجت الاسلام موسوی افزود: از سوی دیگر هم اینک سطح دو و سه با 64 طلبه و شش استاد  ، فعال  است.

مدیر مدرسه علمیه نمازی خوی با اشاره به اینکه این مدرسه در مساحت پنج هزار و 500 متر و زیربنای یک هزار و 800 متر در حال فعالیت است، بیان داشت: در مدرسه نمازی شهرستان خوی  کتابخانه چاپی با 45 هزار جلد کتاب همچنین کتابخانه سنگی با 400 و کتابخانه خطی با یک هزار و 100 جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی وجود دارد.

وی از اجباری بودن یادگیری زبان‌های خارجی در مدرسه نمازی خوی خبر داد و اذعان داشت: هم اکنون زبان های زنده دنیا در این مدرسه تدریس می شود و در این باره زبان عربی برای یادگیری طلاب اجباری بوده اما یکی از زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی و روسی را نیز باید به اختیار در کنار آن یاد گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha