جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/بسیج طلاب و روحانیون مدرسه فیضیه قم در پیامی هشدار داده: اجرای حکم ناعادلانه علیه عالم دینی و پدر روحانی کشور بحرین که مورد احترام خاص همه مسلمانان و مردم بحرین است؛ باعث تشدید بحران خواهد شد و لازم است هرچه زودتر نسبت به لغو احکام صادره اقدام مؤثر و جدی بعمل آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام بسیج طلاب و روحانیون مدرسه فیضیه قم به مناسبت هتک حرمت رژیم جلاد آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم به  این شرح است: 

بسم الله القاصم الجبارین
 وَمَنْ لَمْ یحْکُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ مائده ۴۴
 با کمال تأسف و شگفتی اطلاع یافتیم رژیم متزلزل آل خلیفه حکم ظالمانه خود را علیه عالم وارسته و شخصیت برجسته و رهبر و مرجع دینی مردم بحرین آیت الله عیسی قاسم و باقی متهمین این پرونده صادر کرد.
 متأسفانه هنوز دولت بحرین به اقدامات سرکوب گرایانه خود که با تمامی قوانین ومقررات بین المللی در تعارض است، ادامه می دهد و طبق آخرین آمار اعلام شده تاکنون تابعیت بیش از 470 نفر از شهروندان کشور بحرین لغو و در جریان تظاهرات و راهپیمایی‌های مسالمت آمیز تعداد ۳۲۰ نفر از این شهروندان شهید و هزاران نفر آواره و بیش از ۷۰۰۰ نفر زندانی شده اند که از این میان ۱۵۰۰نفر از زندانیان را نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ سال تشکیل می دهند.
ما طلاب و روحانیون بسیجی مدرسه مبارکه فیضیه حوزه علمیه قم ضمن هشدار جدی به رژیم متزلزل آل خلیفه ازمجامع بین المللی ، سازمان کنفراس اسلامی ، شخصیت‌های دینی و سیاسی و احزاب و سازمان‌های بین المللی حقوق بشری می‌خواهیم که با بهره‌گیری از توانایی‌های حقوقی و قانونی خود؛
1- از ادامه اقدامات غیرانسانی و غیرحقوقی حکومت قرون وسطایی و متزلزل بحرین جلوگیری نموده و ضمن لغو احکام جائرانه خود؛ زمینه را برای اجرای طرح آشتی ملی فراهم آورده و به خواسته های مشروع ملت بحرین پاسخ مثبت دهد.
 ۲- لازم است تمام زندانیان سیاسی از جمله شیخ علی سلمان و نیز بقیه شخصیت‌های ملی و دینی این کشور از زندان آزاد شوند. که بی‌شک آزادی این افراد برای ایفای نقش راه حل سیاسی برای ایجاد نظام سیاسی جدید در بحرین و پایان دادن به بحران چندین ساله این کشور مؤثر خواهد بود.
۴- اجازه بازگشت تمام افراد تبعید شده از بحرین به این کشور داده و تابعیت مردمی که از آنها به صورت اجباری و غیرقانونی سلب شده است، به این افراد بازگردانده شود.
 5 - هشدار می‌دهیم که اجرای حکم ناعادلانه علیه عالم دینی و پدر روحانی کشور بحرین که مورد احترام خاص همه مسلمانان و مردم بحرین است؛ باعث تشدید بحران خواهد شد و قابل قبول مسلمانان و سازمان های حقوقی و بین المللی نبوده و می‌بایست هرچه زودتر نسبت به لغو احکام صادره اقدام مؤثر و جدی بعمل آید؛ تا ستیزهای مذهبی و هویتی بر بحرین و منطقه آثار ناخوشایندی برجای نگذارد.
 6- حکومت بحرین باید طبق قوانین و عرف بین المللی و معاهده‌های حقوق بشری، حق شهروندی مردم این کشور را محترم دانسته و زمینه تأمین آزادی های فردی و تعیین حق سرنوشت را به مردم خود بدهد و بستر مناسب را برای مشارکت در سرنوشت مردم خویش را فراهم آورد.
 7- اقدام اخیر حکومت غاصب بحرین ، نتیجه سکوت مجامع بین المللی و دولتمردان جهان است. اگر از شش سال پیش تا کنون که این رژیم اقدام به قتل ، جرح ، نقص عضو ، حبس ، شکنجه ، تجاوز ، اخراج ، تبعید و لغو تابعیت شهروندان مظلوم این کشور می کرد ، کاری جدی علیه آن می شد ، اکنون این جسارت را به خود نمی داد که حرمت منزل یکی از نجیب ترین و نیکوکارترین دانشمندان جهان را هتک نماید
8 – دولت بحرین از یک سال پیش که در اقدامی خلاف همه موازین بین المللی ، تابعیت آیت الله عیسی قاسم و بیش از 470 نفر از شخصیت های علمی ، اجتماعی و سیاسی را سلب کرد بارها تصمیم گرفت که ایشان را محاکمه و دستگیر کند اما حضور شبانه روزی مردم به انها جرأت این کار را نمی داد ولی اینک و پس از سفر رئیس جمهور منفور ایالات متحده آمریکا به عربستان و برگزاری نشست های نمایشی باصطلاح مبارزه با تروریسم ، این جسارت را پیدا کرد که چنین اقدامی نماید بنابراین مسئولیت جان آیت الله عیسی قاسم بر عهده سردمداران آمریکا و آل سعود است که در این سال ها با حمایت وقیحانه و حتی اعزام ارتش و مستشار نظامی علیه مردم بی سلاح ،عمال خود در هیأت حاکمه بحرین را مورد پشتیبانی قرار داده اند.
9- ضمن تشکر و قدردانی از ایستادگی و ایثار و مقاومت چندین ساله مردم بحرین از مواضع مراجع عالیقدر تشیع، علمای اعلام اهل سنت و شیعه، جمعیت‌های اسلامی، احزاب و گروه‌های سیاسی و سازمان‌های حقوقی و اقشار مختلف مردم شجاع بحرین که در دفاع از شهدا، زندانیان سیاسی و شخصیت‌های دینی و ملی این کشور، شجاعانه و غیرت مندانه ایستادگی کردند؛ تقدیر بعمل می‌آورد. 
والسلام علی من اتبع الهدی
بسیج طلاب و روحانیون مدرسه فیضیه قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha