جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع حوزه های علمیه لبنان در حمایت از آیت الله قاسم

حوزه/ حوزه های علمیه لبنان در بیانیه مشترکی تاکید کردند: حکومت بحرین باید به خواسته های قانونی و به حق ملت پاسخ دهد و از فشار و ایجاد خفقان دست بردارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه (ص) در لبنان، در محکومیت حکم ظالمانه ای که علیه آیت الله عیسی قاسم صادر شده ، نشستی را با حضور حوزه های علمیه لبنان برگزار کرد. در این نشست برخی علما سخنانی را در محکومیت این اقدامات بیان کرده و حوزه های علمیه بیانیه مشترکی صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على خاتم المرسلين محمّد وآله الميامين وصحبه المنتجبين.

(وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ).

رژیم آل خلیفه همچنان به آزار و اذیت ملت مبارز، ظلم ستیز و خواهان حقوق قانونی خود، ادامه می دهد و بعد از انجام انواع اقدامات ظالمانه، شروع به تعرض به رهبران دینی و شخصیت هایی کرده است که از جایگاه، احترام و منزلت بالایی در میان مردم برخوردارند و او این کار را برای تسلیم مردم و بستن دهن ها انجام می دهد.

تمام آنچه در بحرین جریان داشته و دارد، محکوم است؛ به ویژه حکم ظالمانه ای که علیه آیت الله عیسی قاسم صادر شد و اقدمات خشنونت باری که علیه یاوران ومدافعان ایشان انجام گرفت. همچنین تجاوز به خانه آیت الله قاسم و محاصره آن به این صورت، اهانت بزرگی است به جایگاه علم و منزلت علمای دینی.

حکومت بحرین باید به خواسته های قانونی و به حق ملت پاسخ دهد، از حوادث رخ داده پوزش بطلبد، از فشار و ایجاد خفقان دست بردارد و به محاصره ملت پایان دهد.

حوزه های علمیه لبنان حمایتش را از ملت بحرین، علما و به ویژه آیت الله عیسی قاسم اعلام می کند و از تمامی نهادهای دینی با هر گرایش مذهبی و سازمان های حقوقی جهانی و تمامی آزادگان جهان می خواهد تا به وظیفه خود در محکومیت و تقبیح و فشار برای رفع محاصره آیت الله قاسم و آزادی تمامی بازداشت شدگان، عمل کنند تا راه ارتباطی آیت الله قاسم با مردم باز شود و ایشان بتواند به نقش رهبری خود ادامه دهد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

حوزه های علمیه لبنان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha