پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحرین

حوزه/ رژیم بحرین بار دیگر نیروهای نظامی خود را در ساحل "ابوصبح" افزایش داده است. حدود ۲۰ خودرو نظامی و زرهی در پیاده رو های ساحل و میدان مشرف به الدراز متمرکز شده است و این میدان تنها راه اصلی برای ورود به منطقه الدراز است که هر سه ورودی آن بسته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» رژیم آل خلیفه از اول تیر 1395 (21ژوئن 2016) نیروهای نظامی خود را در منطقه محاصره شده الدراز منتشر کرده و این منطقه را به پادگانی نظامی تبدیل کرده تا بر اهالی و ساکنین پیرامون آیت الله عیسی قاسم فشار بیاورد.

 در این شرایط رژیم بحرین بار دیگر نیروهای نظامی خود را در ساحل "ابوصبح" افزایش داده است. حدود 20 خودرو نظامی و زرهی در پیاده رو های ساحل و میدان مشرف به الدراز متمرکز شده است و این میدان تنها راه اصلی برای ورود به منطقه الدراز است که هر سه ورودی آن بسته شده و اهالی منطقه بعد از عبور از محل بازرسی و بررسی دقیق ماشین ها و کارت شناسایی آنان وارد و خارج می شوند.

خودروهای نظامی و زرهی در دو نقطه داخل و خارج محله های مسکونی منتشر یافته است. در محله "الحیدریه" جایی که منزل آیت الله عیسی قاسم است، علاوه بر خودروهای نظامی و زرهی، نیروهای ویژه "کماندو" از ورود به اطراف میدان "الفدا" جایی که نیروهای نظامی از شش طرف میدان را بسته اند، جلوگیری می کند. و در میدان کناری منزل آیت الله قاسم خودرو های نظامی و زرهی مستقر شده و از نور بالا استفاده می کنند.

در مقابل منزل آیت الله قاسم، حدود 4 خودرو زره پوش جنگی یکی از آن ها تنها درب اصلی خانه آیت الله را زیر نظر دارد و از ورود به منزل یا ارتباط با ایشان جلوگیری می کند.

همچنین طی شش روز گذشته، گشت های نظامی به طور مستمر در تمامی محله هایی مسکونی منطقه محاصره شده می چرخند و در کنار سه یا دو خودرو نظامی، نیروهای کماندو به همراه شبه نظامی های نقاب زده به خانه های مردم هجوم می برند.

شایان ذکر است که زمان قطع خدمات اینترنتی را در این منطقه افزایش داده و از ساعت 1 ظهر تا یک بعد از نیمه شب اینترنت را قطع می کند این درحالی است که پیش از هجوم خونین از ساعت هفت تا نیمه شب قطع می شد.

برگزاری تظاهرات در بحرین در وفاداری به شهدا /آیت الله قاسم همچنان در محاصره به سر می برد

در همین حال تظاهرات در وفاداری به شهدایی که سه شنبه هفته پیش به دست نیروهای آل خلیفه در هجوم به الدراز و آیت الله عیسی قاسم به قتل رسیدند، سرتاسر بحرین را فرا گرفت.

تظاهر کنندگان تصاویر شهدا را دست گرفته و شعارهای انقلابی سر دادند و خواستار قصاص قاتلان شهیدان و در رأس آن حمد بن عیسی حاکم خلیفه شدند. آن ها همچنین در سایه تدوام محاصره منزل آیت الله قاسم و حصر اجباری و تبعید ایشان به خارج از کشور، بر تدوام دفاع از آیت الله قاسم تا شهادت تاکید کردند.

تظاهرات در بیشتر مناطق بحرین از جمله؛ شهرک کرانه، سار، کرباباد، المصلی، الدیه، السنابس، أبوصيبع، البلاد القديم، كرزكان، شهركان، جزيره ستره، العكر، سماهيج و غیره برگزار شد.

نیروهای آل خلیفه نیز اقدام به سرکوب تظاهر کنندگان کرده و از گاز های سمی و گلوله های ساچمه ای استفاده کرد. تظاهر کنندگان هم با آتش زدن لاستیک ها، خیابان های اصلی را بستند.

هم چنین درگیری های شدیدی در تعدادی از محور ها به وجود آمد و تظاهر کنندگان از ابزار های در دسترس برای دفاع در برابر نیروها و خودروهای زرهی استفاده کرده و مانع ورود آنان به داخل شهرک ها و تجاوز به تظاهر کنندگان و مردم عادی، شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha