جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 417077
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
حال و هوای ماه رمضان در الجزایر

حوزه/ بچه های الجزایری که برای اولین بار روزه می گیرند، خانواده های آنها برایشان جشن می گیرند و نوشیدنی ویژه ای متشکل از آب و شکر و لیمو برای این مراسم تهیه می کنند و یک انگشتر نقره یا طلا نیز در ظرف آن می اندازند تا فرزندان به روزه داری تشویق شوند و بر آن مداومت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، الجزائر در ماه رمضان حال و هوای خاصی دارد که باعث شده از سایر کشورهای اسلامی متمایز باشد و گروه های مختلف مردم الجزائر به این ماه توجه ویژه ای داشته باشند.

خانواده های الجزایر با مجموعه ای از کارها برای ماه رمضان آماده می شوند و در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان مواد مورد نیاز آشپزخانه را تهیه کرده و خانه ها را آب و جارو کرده تا آماده استقبال از ماه میهمانی خدا بشوند.

همچون سایر کشورها مردم الجزایر هم آداب و آیین های ویژه ماه رمضان دارند به ویژه در زمینه خوردنی های ویژه ماه رمضان.

یکی از غذاهای مشترک سفره های افطار الجزایر مانند همسایه خود مغرب، غذایی به نام الحریره است که نوعی آش است و علاوه بر آن غذای دیگری نیز مخصوص افطار است که ترکیبی است از گوشت و شاهدانه خشک و کشمش و گلاب و غذای دیگری به نام بربوشه که با بلغور گندم درست می شود و غذایی به نام الشخشوخة که یک نوع خورشت همراه با گوشت است.

اما بچه هایی که برای اولین بار روزه می گیرند، خانواده های آنها برایشان جشن می گیرند و نوشیدنی ویژه ای متشکل از آب و شکر و لیمو برای این مراسم تهیه می کنند و یک انگشتر نقره یا طلا نیز در ظرف آن می اندازند تا فرزندان به روزه داری تشویق شوند و بر آن مداومت کنند.

اما در مورد رسیدگی به نیازمندان و رهگذران، در الجزایر جمعیت هایی وجود دارند که سفره های افطاری عمومی تهیه می کنند و برخی چمعیت ها نیز سبد غذایی مواد اولیه ویژه ماه رمضان را میان خانواده های نیازمند توزیع می کنند.

با فرا رسدین ماه رمضان مردم این ماه را با عبارت "صحی رمضانک" به هم تبریک می گویند.

یکی از آیین های مردم الجزایر در ماه رمضان، شب زنده داری میان خانواده ها و همسایه ها است که معمولا در این شب نشینی ها نیز با چای و قهوه و شیرینی های سنتی از هم پذیرایی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha