شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یازدهمین سالگرد رحلت آیت الله یثربی

حوزه/ یازدهمین سالگرد رحلت آیت الله سید مهدی یثربی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان با حضور مدیران، روحانیون، طلاب حوزه های علمیه، مسئولان و اقشار مختلف مردم در دارالمؤمنین این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام غروی در مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله یثربی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان از این شخصیت به عنوان انسانی ارزشمند و خلیق نام برد و گفت: حضور بسیار زیاد جمعیت در این مراسم  با گذشت یازده سال از رحلت ایشان، بیانگر احترام ویژه ای  است که  مردم به عالمان دینی و انسان های بزرگ دارند.

وی منش و رفتار آیت الله یثربی را موجب حضور چشمگیر و بی نظیر مردم پس از یازده سال از ارتحال این عالم بزرگ دانست و افزود: این شخصیت به عنوان یک عالم دینی با اخلاق نیکو و حسنه، مردم و خصوصا جوانان را به طرف دین و خدا دعوت می کرد.

سخنران این مراسم ارتباط طلاب و روحانیون با جوانان را ضروری دانست و گفت: امروز شبکه های ماهواره ای و دشمنان اجازه نمی دهند جوانان وارد مجالس دینی و هیئات مدهبی شوند؛ لذا اگر جوانی وارد بر این جلسات شد، طلاب و روحانیون باید با روی گشاده با آنان برخورد نموده و برای آنان ارزش قائل شوند.

حجت الاسلام غروی با تأکید بر خارج نمودن جوانان از دام شیاطین و دشمنان افزود: با توجه به اینکه جوانان احساسی وعاطفی هستند، نباید اجازه دهیم دشمنان از احساسات آنان سوء استفاده کرده و از آنان بر علیه اسلام استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه جوانان نباید ارتباط خود را با خدای متعال، ائمه اطهار(ع)، علما و روحانیون قطع کنند، خاطرنشان ساخت: انسان هایی که وصل به خدا  باشند، هیچ وقت شکست نخورده و همیشه در برابر دشمن پیروز و سربلند هستند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه براساس فرموده پیامبر(ص)، عبادت همانند درخت تنومندی است که هفتاد شاخه دارد، تصریح کرد: انسان به صرف نماز خواندن عابد نمی شود؛ بلکه مجموع رفتارها عبادت محسوب خواهد شد.

حجت الاسلام غروی با بیان این مطلب که براساس فرموده حضرت علی(ع)، احترام و نگاه کردن به چهره عالم ربانی، رزق حلال، شکر نعمت، دعا، نگاه کردن به صورت پدر ومادر و نگاه کردن به  صورت دوست به خاطر خدا عبادت است، اظهار داشت: عالم ربانی کسی است که با مدیریت و اخلاق در جهت اصلاح جامعه گام برمی دارد .

وی از مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی به عنوان یک عالم ربانی که با مدیریت بسیار خوب و اخلاق مردم را در جهت اصلاح  جامعه به پیشرفت می رساند، نام برد و گفت: ایشان فرزند عالم ربانی آقا میر سید محمدرضا یثربی از مفاخر روحانیت، از شاگردان میرزای شیرازی و برادر آیت الله العظمی میر سید علی یثربی از اساتید حضرت امام راحل بوده اند.

سخنران این مراسم یادآور شد: این شخصیت در خط امام راحل و نهضت بوده و نظام را تقویت می کردند.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: مرحوم آیت الله یثربی از جمله نمایندگان خبرگان رهبری بود که بالاترین رأی را در سطح استان اصفهان به دست آورد؛ اما ذره ای خودخواهی و تکبر در وجود این عالم ربانی نبود.

قابل ذکر است؛ مرحوم آیت الله یثربی شامگاه شنبه ششم ماه رمضان سال 1427 هجری قمری برابر با هشتم مهرماه سال 1385 دار دنیا را وداع گفت و پیکر ایشان در جوار شهیدان کاشان در گلزار شهدای این شهرستان (دارالسلام) به خاک سپرده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha