جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین یثربی  در نشست اساتید حوزه با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم، جامعه را در التهاب و بحران قراردادن به صلاح نظام ندانست و گفت: راهبرد سعادت جامعه اسلامی در ایجاد آرامش، امنیت، اندیشه، تعقل و فکر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در کاشان، آیت الله میرسید محمد یثربی، شب گذشته در ضیافت افطاری به مناسبت گرامی داشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد، درحسینیه بیت آیت الله یثربی، در جمع  روحانیون، اساتید و طلاب، گفت : ماه مبارک رمضان ماه جهاد انسان های با تقوا و پرهیزکار می باشد.

وی، به نقش بسیار مهم علما، روحانیون و طلاب در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اگر رفتار روحانیون در میان مردم به گونه ای باشد که با حرف هایی که می زنند هماهنگی  و سازگاری  نداشته باشد، مطمئنا  این گفته ها و سخنان تاثیری در رفتار مردم نخواهد داشت و به همان اندازه که منزلت، اعتماد و مقبولیت وعاظ، سخنرانان مذهبی و طلاب دربین مردم ضعیف شود، اثرگذاری کلام و نصیحت آنان نیز در بین مردم کاهش و تنزل پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم، گفتن واقعیت به مردم خصوصا در ماه مبارک رمضان را اولین شرط تاثیرگذاری سخنان روحانیون دانست و افزود: روحانیون و وعاظ ضمن بیان فیوضات ماه مبارک رمضان باید در گفتار و رفتار خود با مردم صادق باشند .

آیت الله یثربی با اشاره به این که عده ای می خواهند بین روحانیت و مردم فاصله  ایجاد کنند، اظهار کرد: تحت هیچ عنوانی روحانیت اصیل شیعه اجازه نخواهند داد که این دست های پنهان خارجی بین آنان و مردم فاصله ای بیاندازند.

وی، جناح بندی های سیاسی و حزبی را از مهمترین خطرات پیش روی روحانیت دانست و گفت: هر چند گرایش های فکری متفاوت در بین روحانیت وجود دارد، ولی با توجه به اینکه استقلال مهمترین عامل بقای روحانیت و حوزه های علمیه شیعه تاکنون بوده است، باید این استقلال همچنان درحوزه ها حفظ گردد و از ورود به بازی های حزبی و سیباسی پرهیز گردد.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: عالم، روحانی و امام جماعت مسجدی که برای همه مامونیش پدر معنوی است، نباید با جناح بندی های سیاسی بین مردم فاصله ایجاد کند.

آیت الله یثربی، با تاکید بر ایجاد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی، گفت: روحانیون و طلاب در ماه مبارک رمضان باید مردم مومن را به صلح، صفا، دوستی، درست اندیشیدن، درست عمل کردن، وحدت و همدلی دعوت کنند.

وی، با انتقاد از اینکه تا کی باید عوارض بدزبانی دامن گیر جامعه اسلامی ایران باشد، افزود: وظیفه فعلی روحانیت دعوت مردم به اخلاق مداری، دروغ نگفتن، تهمت نزدن به برادر مسلمان و آگاه سازی آنان از خطرات دشمنان است.

استاد حوزه علمیه قم، جامعه را در التهاب و بحران قراردادن به صلاح نظام  ندانست و ابراز داشت: راهبرد سعادت جامعه اسلامی در ایجاد آرامش، امنیت، اندیشه، تعقل و فکر است و امیدواریم همان طور که فضلا، روحانیون و طلاب تاکنون با الهام گیری از سیره پیامبراکرم (ص ) و ائمه اطهار(ع) مسیر درست را برای سعادت جامعه اسلامی در پیش گرفته اند، نسبت به تدوام این مسیر از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha