جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به چهل ساله شدن انقلاب اسلامی، بر دوری جستن مسئولین از خط و جناح بازی تأکید کرد و گفت: در طول این چهل سال ضربه های بسیاری از جناح بازی ها خورده ایم و اگر الان به پختگی و کمال نرسیم، ضربه هایی که در آینده وارد می شود، جبران ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در جلسه ستاد رسانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال از عمر خود نزدیک می شود، نشان از آن دارد که دیگر انقلاب ما نوپا نیست و به کمال خود نزدیک می شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، عدد 40 را عددی قابل توجه در اسلام دانست و تصریح کرد: هنگامی که بنده به چهل سالگی می رسد خداوند به دو فرشته مراقب او می گوید: از این پس بر او سخت بگیرید و همه کارهای کوچک و بزرگ و زیاد و کم را ثبت کنید، این روایات از این حقیقت خبر می دهند که شخصیت انسان تا چهل سالگی شکل گرفته و از آن پس وارد دوران کمال خود می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادادمه داد: الان زمانی است که باید خودبینی و خود نمایی ها را کنار گذاشت و برای صدور انقلاب همتی مضاعف  داشته باشیم و دست از خط و جناح بازی برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: در طول این چهل سال ضربه های بسیاری از این جناح بازی خوردیم و اگر الان به پختگی و کمال خود نرسیم ضربه هایی که در آینده وارد می شود، جبران ناپذیر است.

وی از تغییر مدیران میانی و استانی پس از تغییر رؤسای جمهور انتقاد کرد و گفت: امیدواریم با چهل ساله شدن انقلاب بتوانیم قوانینی را تنظیم کنیم که پس از تغییر رئیس جمهور، فقط وزرا عوض شوند و افرادیکه در پستهای خود به تجربه و مهارت لازم دست یافته اند و عملکرد خوبی داشته اند، بتوانند به خدمات خود ادامه دهند و قربانی بازی های سیاسی نشوند، چرا که تغییر مدیران هزینه های بسیاری را بر دوش نظام می گذارد و در بسیاری از جاها ضربه های مهلکی وارد می کند.

وی در ادامه به دشمنی های دشمنان انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: متأسفانه رسانه های عربستان سعودی ایران را عامل ایجاد تفرقه میان اعراب معرفی می کنند و سعی دارد جلوی صدور انقلابرا بگیرد و این در حالیست که صدور انقلاب صدور مبانی اسلام و قرآن است و عربستان مدعی مسلمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: عربستان می گوید عجم ها می خواهند بر اعراب مسلط شوند، لیکن این ادعایی کذب و منافقانه است، چرا که تفاوتی میان عرب و عج نیست و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درحجه الوداع فرمودند: لَّاّ فّرّقِّ بینِ عَّرًّبیٌّ ولَا اٍّعجمیّ اٍّلَّاّ بّْاّلتقوى، ثانیا مگر صدور انقلاب اسلامی به معنای این است که عربستان، ایران شود و یا اعراب، فارسی صحبت کنند؟

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: صدور انقلاب به این معناست که همه مسلمانان به فرمان قرآن با یکدیگر متحد باشند و زیر سلطه کفار نروند و با یهود و نصاری دست دوستی ندهند، اعرابی که ادعای مسلمانی دارند، چرا با کشوری که برای تبیین دستورات اسلام و قرآن تلاش می کند، دشمنی می کنند؟

وی تصریح کرد: در بیان دستاوردهای انقلاب باید به مشکلات، کارشکنی ها و بحران هایی که پشت سر گذاشته ایم، نیز اشاره شود تا بتوانیم قضاوت درستی از پیشرفت ها داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تاریخ انقلاب اسلامی به ما ثابت کرده است که دشمن تا جایی که از قدرت ما نترسد، به حرف ما گوش نمی دهد و با ما سر میز مذاکره نمی نشیند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: پس از حمله عراق، ایران به مجامع بین المللی شکایت کرد، اما تا زمانی که نتوانستیم خرمشهر را پس بگیریم و آنها از قدرت ما مرعوب شدند، با ما وارد مذارکره نشدند.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: اینکه کشورهای 5+1 حاضر شدند با ایران سر میز مذاکره بنشینند و برجام را تصویب کنند، به خاطر پیشرفت هایی بود که در گذشته در انرژی هسته ای و موشکی داشتیم و توانسته بودیم اورانیم 20 درصد تولید و  20هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که طبق آیات قرآن دشمن هیچ گاه از ما راضی نمی شود، مگر این که از دین خود دست برداریم و با ابراز تأسف از کج روی برخی از کارگزاران، تصریح کرد: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هر کجا دیدید که دشمن از کسی خوشش آمد بدانید که یک جای کار ایراد دارد و داریم از مسیر انقلاب منحرف می شویم.

وی با بیان این مطلب که بیان دستاوردهای انقلاب برای نسل های کنونی ضروری است، گفت: برخی انتقاد می کنند که این مفاهیم تکراری است و نیازی به بیان آنها نیست، اما باید توجه کنند که نسل سوم و چهارم انقلاب شرایط گذشته را ندیده اند و درکی از آن شرایط  ندارند، همچنین تکرار، روشی است که خداوند در قرآن کریم نیز از آن استفاده کرده است، چرا که انسانها مدام نیاز به تذکر و یادآوری دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به برخی افراد که دستاوردهای انقلاب را نادیده می گیرند و کشور را با دوران سلطنت پهلوی مقایسه می کنند، خاطر نشان کرد: شاید امروز به واسطه پیشرفت تکنولوژی و فضاهای مجازی دسترسی به بسیاری از مطالب نامناسب فراهم شده است، اما همین که هنوز جوانان دغدغه مند و متدین در کشور وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اصفهان افزود: در زمان طاغوت دسترسی به این مطالب اصلا کار راحتی نبود، چرا که تکنولوژی در این حد پیشرفت نکرده بود که در صورت مساوی بودن شرایط قطعا رواج فساد و فحشا در آن زمان با حال حاضر قابل مقایسه نبود.

در ابتدای این دیدار دکتر احمدی، مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان نحوه تشکیل ستاد رسانه در کشور و استان را توضیح داد و گفت: یکی از اهداف ستاد رسانه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را انتقال مفاهیم انقلاب به نسل های سوم و چهارم دانست و گفت: نسل کنونی ما باید هر چه بیشتر با دستاوردها، هویت، خدمات، ویژگی ها، صفات و جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و بلکه جهان آشنا شوند و به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر و دقیق تر به این مهم دستیابیم.

حجت الاسلام محمد علی انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز راهپیمایی بزرگ اربعین را یکی از میادین تجلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور ملیت ها و قومیتهای مختلف و همراه داشتن نمادهای انقلاب اسلامی مانند عکس امام (ره) رهبر معظم انقلاب ( حفظه اله) و شهدایی چون شهید حججی در این حماسه عظیم ،نشانه های صدور انقلاب اسلامی به مردم جهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha