پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تقدیر از خدمات چندین ساله امام جمعه سابق تبریز گفت: آیت الله مجتهد شبستری یکی از ائمه جمعه خدوم کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امام جمعه جدید تبریز در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه نماز و نماز جمعه در اسلام خاطرنشان کرد: نظام اسلامی امنیت اجتماعی و همدلی و صفا را از طریق اقامه نماز دنبال می کند. 

وی افزود: نماز حصنی است که انسان را از تهاجم شیاطین حفظ می کند و وقتی حکومت اسلامی تشکیل می شود حاکم اسلامی ابتدا باید نماز را اقامه کند و زکات را بپردازد که پشتوانه اقتصادی آن است. 
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در ابتدای تشکیل حکومت اسلامی، مسجد بنا کرد و مساله جماعت را مطرح می نماید؛ چراکه دست خدا را باید در جماعت و وحدت دید. 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی همچنین عنوان کرد: فرزندی از حوزه علمیه بر بام مدرسه فیضیه بانگ زد و نقشه سیاسی جهان را تغییر داد و امروز پرچم انقلاب اسلامی در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.   
وی با تاکید بر نقش خطه آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آذربایجان شرقی سرزمین ثقه الاسلام ها، علامه طباطبایی ها و امینی ها و آیات عظام کوه کمری ها و  شبستری ها و عارفان بزرگ و شعرای سخنور است.  
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با تقدیر از خدمات چندین ساله امام جمعه سابق تبریز ابراز داشت: آیت الله مجتهد شبستری یکی از ائمه جمعه خدوم کشور بود. 
ححت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نیز خدمات فراوانی در عرصه های مختلف داشتند و انتظار داریم استاندار و مدیران این استان نیز به عنوان محور وحدت با ایشان همکاری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha