پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسن عرفان

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: بی شک بدون مهار افسار نفس نمی توان در جاده سیر و سلوک الهی قدم برداشت و به ساحل نجات رسید.

حجت الاسلام و المسلمین حسن عرفان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: سعادتمند حقیقی کسی است که از فیوضات این ماه عزیز نهایت استفاده را بکند و با تقویت فضایل اخلاقی و معنویت در وجودش ، رذایل را از خود دور کرده و هر چه بهتر و بیشتر در مسیر سیر الی الله گام بردارد.
وی همچنین بر لزوم قدردانی و قدرشناسی این روزها و شب های ماه ضیافت الهی تاکید کرد و افزود: پیام مهم ماه رمضان همانا خودسازی و تقرب به خداست که در این راستا باید از فیض و نعمت انس با قرآن و دعا و مناجات حداکثر بهره برداری را در جهت رسیدن به این هدف داشت.
این استاد و محقق حوزوی در ادامه با تاکید بر این که مهار افسار نفس از جمله لوازم حرکت موفقیت آمیز انسان در جاده سیر و سلوک است، خاطرنشان کرد: فرد روزه دار با پرهیز جدی از هوس گرایی و تمایلات نفسانی و پوشیدن زره تقوا و ایمان می تواند از منجلاب هوا و هوس دنیوی رهایی یافته و به ساحل امن آرامش و سعادت حقیقی نائل شود.
وی همچنین یادآور شد: شاید برخی از هوا و هوس ها به ظاهر حرام هم نباشد اما فردی که می خواهد سلوک داشته باشد باید به این نکات توجه کند کما این که خود حضرات معصومین(ع)، اولیای الهی و بزرگان ما همین طور بوده اند و این راهی است برای آن ها که می خواهند به مقامات و درجات عالی معنوی و اخلاقی برسند.
حجت الاسلام و المسلمین عرفان در خاتمه تاکید کرد: اگر بخواهیم که به حقیقت ایمان برسیم و از ضلالت ها و گمراهی ها در امان باشیم باید به خط و گفتمان نورانی قرآن و عترت بازگردیم چرا که تمسک به این ها ضمانتی است برای این که بشر به ورطه گمراهی نیفتاده و بتواند راه و طریق رسیدن به خدا را به درستی بپیماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha