پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین نقش رسانه ملی را در ترویج صحیح فرهنگ نماز بسیار با اهمیت خواند و گفت: صدا و سیما باید نسبت به فرهنگ سازی نماز در برنامه ها و سریال ها توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی صبح امروز در نشست «رمضان، ترویج نماز و جوان» که در سالن اجتماعات سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین برگزار شد، گفت: جوان با نماز، دلش روشن می‌شود و امید و شادابی روحی و پیدا می‌کند.

وی افزود: بی‌توجهی و کسالت در حال نماز، از ویژگی‌های منافقان است، البته این بدان معنا نیست که هر کسی در حال نماز کسالت داشت، منافق است! در زمان پیغمبر(ص) منافقانی بودند که به ظاهر نماز می‌خواندند، اما در دل، اعتقادی به آن نداشتند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه، ادامه داد: هجرت هفتگی روحانیون به شهرها و روستاها و ترویج نماز و نمازخوانی، اهمیت خاصی دارد. امروز روحانیون وظیفه دارند که مردم را با اهمیت، تأثیر و شرایط معنوی نماز آشنا کنند و از همه ابزارهای مفید تبلیغی در این راه استفاده نمایند.

حجت الاسلام مصطفایی نگاه و اهمیت والدین به نماز در خانواده را مهم دانست و بیان داشت: برخی از خانواده ها، به تربیت دینی فرزندان اهمیت نمی دهند و تمام تلاش آنها رسیدگی به نیازهای مادی است و برخی دیگر از والدین، نه تنها به تربیت دینی فرزندان‌شان اهمیتی نمی‌دهند، بلکه خود نیز نگرشی مثبت نسبت به دین ندارند و اهل نماز نیستند و همین مسأله سبب بی توجهی فرزندانشان به نماز می شود.

وی با بیان این که بسیاری از نوجوانان وجوانان به اصل نماز نگرش خوبی دارند، اما در انجام آن سستی و کوتاهی می ورزند، ابراز داشت: خداجویی و خداخواهی در فطرت پاک جوانان وجود دارد، اما ناآگاهی و نداشتن بینش کافی درباره فلسفه نماز و مزایای مثبت آن موجب می شود که انگیزه ای برای خواندن نماز نداشته باشند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین نقش رسانه ملی را در ترویج صحیح فرهنگ نماز بسیار با اهمیت خواند و بیان داشت : صدا و سیما باید نسبت به فرهنگ سازی نماز در برنامه ها و سریال ها توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha