جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ملکی در مسجد جامع همدان

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: من تاسف می خورم برای خانواده ای هایی که فرهنگ را در دخالت نکردن در کار های فرزندانشان می بینند و در اصلاح فرزندان خود هیچ تلاشی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بعد از ظهر امروز در مسجد جامع شهر همدان گفت: نعمت عمر ثروتی است که خداوند متعال به انسان ها عطا کرده است و این ثروت را باید در راه درست استفاده شود.

وی ابراز داشت: عده ای به دنبال ثروت اندوزی هستند و همه این ثروت ها را برای فرزندانشان جمع می کنند؛ اما امیر مومنان علی(ع) می فرماید برای فرزندانتان تلاش نکنید، فرزندان یا مومن و صالح هستند و یا غیر مومن؛ اگر مومن باشند خداوند وعده روزی آنها را داده است و اگر غیر مومن باشند کار نابجایی انجام داده اید.

وی ادامه داد: انسان عاقل کسی است که به فکر خود و آخرت خود است، البته انسان باید به فکر فرزندانش باشد ولی نه به فکر مال اندوزی برای آنها، بلکه باید به فکر دین آنها باشد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: مساله تربیت در خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و مادر دراین مساله نقش کلیدی را ایفا می کند، مادر خوب می تواند فرزندی صالح تربیت کند البته با پشتوانه پدر.

وی در ادامه افزود: امیر مومنان علی(ع) در نهج البلاغه در وصیت خود به امام حسن(ع) می فرماید تو پاره تن من هستی بلکه تو خود من هستی  از این رو باید برای صالح شدن فرزندان باید حد اکثر تلاش را انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: تاجر واقعی کسی است که به فکر خود و جامعه خود باشد، کسی که فرزند صالح تربیت می کند هم برای آخرت خود کار کرده و هم برای جامعه اسلامی کار کرده است.

وی در ادامه گفت: من تاسف می خورم برای خانواده ای هایی که فرهنگ را در دخالت نکردن در کار های فرزندانشان می بینند و در اصلاح فرزندان خود هیچ تلاشی نمی کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به آیه 31 سوره نور و 59 سوره احزاب اظهار داشت: مساله حجاب باید در خانواده ها و تربیت فرزندان قرار بگیرد، نباید خانواده های مسلمان نسبت به حجاب دختران خود بی تفاوت باشند.

وی در پایان با بیان اینکه عده ای با حرف های خود آسیب به گروهی می زنند که جبران ناپذیر است گفت: قرآن کریم نسبت به مساله حجاب تاکید های فراوانی دارد، عده ای می گویند حجاب ساخته ذهن آخوند ها است، این عده با حرف خود ایات قرآن و روحانیت را زیر سوال می برند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha