جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز، گفت: وقتی عده‌ای به صورت سازمان یافته برای منحرف کردن جوانان از راه قرآن و ولایت فقیه تلاش می‌کنند، لازم است که علما و روحانیون از فرصت ارزشمند ماه رمضان بهره برده و در راستای تقویت تربیت دینی جوانان گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، امروز در پنجمین جلسه از سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، با اشاره به فرصت‌های تبلیغی این ماه مبارک، اظهار داشت: خداوند متعال فضیلت‌هایی را در این ماه شریف قرار داده که هر انسان بیدار دلی متوجه آنان شود، قطعاً با جان‌ودل پذیرایشان بوده و خود را برای دریافت آنها آماده می‌کند! پس شما طلاب و روحانیون وظیفه‌ دارید مردم را نسبت به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، آگاه سازید.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید از فرصت ماه رمضان کمال استفاده را برده و در راستای ترویج معارف دینی گام بردارند، تصریح کرد: در این ماه، شیاطین غل و زنجیر شده و دل‌های مؤمنان برای شنیدن انوار و اصوات الهی آماده می‌شود و به همین دلیل حضور مبلغان دینی در جامعه، کمک بسزایی در بسط و گسترش فرهنگ دینی می‌شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه یکی از اعمال بافضیلت در ماه رمضان را «دعا کردن» دانست و گفت: دعا کردن صرفاً به معنای خواندن زیارت عاشورا و کمیل نیست، همین که انسان در خلوت خویش، دست‌های خود را بلند کند، برای یکی از برادران دینی خود طلب مغفرت نماید، کفایت کرده و همین کار، سبب عاقبت بخیری او و برادر دینی‌اش می‌شود.

امام‌جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه یکی از بهترین دعاها در روزها و شب‌های ماه رمضان دعا برای مؤمنان است، افزود: همین که انسان بگوید «اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ وَالْمُسْلِمينَ وَالْمُسْلِماتِ الاَْحْيآءِ مِنْهُمْ وَالاَْمْواتِ» بیشترین عبادت و بندگی را کرده و همین مهم کفایت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، ماه رمضان را فرصتی برای تقویت تربیت دینی جوانان توصیف کرد و اظهار داشت: امروز دشمن از پنجره‌ای وارد شده که رهبر معظم انقلاب سالیان گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند و آن نیز از طریق نفوذ است، پس وقتی عده‌ای به صورت سازمان یافته برای منحرف کردن جوانان از راه قرآن و ولایت فقیه تلاش می‌کنند، لازم است که علما و روحانیون حوزه‌های علمیه از فرصت بسیار با ارزش رمضان بهره برده و در راستای تقویت تربیت دینی جوانان گام بردارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha