پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی نیاز به بسترسازی فکری در جامعه داشته وباید فعالیتهای فرهنگی را در این بخش گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری امروز در جمع اعضای بانوان نخبه در امور قرآنی که در دفتر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد ، به ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت:  سبک زندگی اسلامی به درستی برای مردم تبیین نشده و اگر تبیین شود، دیگر این شبهه وجود نخواهد داشت که ما با ائمه معصومین(ع) فاصله داریم؛ چراکه  سبک زندگی اسلامی هیچگاه رنگ کهنگی به خود نمی گیرد؛ چون بر اساس فطرت انسان است.

وی ادامه داد: شناخت و معرفت و پس از آن فرهنگ سازی امری مهم در تبیین الگوها و شناخت سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری گسترش معرفت و فرهنگ سازی در فضای مجازی را نیز امری مهم دانست و اظهار داشت: امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دسترس همه هست و توانسته بر افراد و سبک زندگی تاثیر گذارد و بخشی از مباحث تربیتی و فکری متاثر از این فضاهاست که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی اظهار داشت:  امروز در فضای سیاسی از سوی دشمن تحریم می شویم ولی در فضای مجازی هیچ تحریمی از سوی دشمن وجود ندارد ، چون این فضا به این منظور ایجاد شده تا افکار و اندیشه ها را تغییر دهند و تفکرات، عمل، ارزش ها و باورها کمرنگ کنند..

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه باید از آموزه‌های دینی جامعه درس بگیریم، اظهار داشت: مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه از طریق انس با قرآن رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی دینی و اسلامی باید در جامعه تقویت شود، تصریح کرد: جامعه ای که در مسیر قرآن حرکت کند سعادتمند و پیروز است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: بهترین سبک زندگی، سبک زندگی اسلامی است که تعالی بخش رستگاری انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری افزود: دور گشتن از اعتقادات دینی و مذهبی موجب غفلت انسان از سبک زندگی اسلامی می‌شود.

وی اظهار داشت:  آسیب های اجتماعی یکی از عوامل تهدید کننده خانواده ها است که باعث تزلزل بنیان خانواده می شود اما اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه خانواده را از خطر فروپاشی در امان میدارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha