شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۸/حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی

حوزه/ مدیر شبکه ماهواره ای ولایت گفت: در زمان سابق ارائه حدیث و سخن هفته کفایت می کرد؛ اما امروز باید از همه امکانات و ظرفیت های روز برای انتقال فرهنگ صحیح و درست برخاسته از فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در گفت وگویی در خصوص فعالیت های بخش حوزه در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: تا اندازه ای که فعالیت ها را در نمایشگاه رصد کردیم به نظر می رسد نسبت به سال های قبل حوزه های علمیه جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: گویا بخش های حوزوی در سال جاری در این نمایشگاه  نظم و نشاط خاصی دارد و فعالیت های منسجم تری را دنبال می کند و حوزویان حضوری فعال دارند.

این استاد حوزه تصریح کرد: صاحبان غرفه ها نیز نشاط غیر قابل توصیفی دارند و این بستری مهم در جهت ارائه دستاوردهای حوزه به مردم و جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل البیت در مورد بخش چهره به چهره این نمایشگاه بیان کرد: امیر المومنین (ع) سخنان شیوایی در خصوص تبلیغ چهره به چهره دارند و می فرمایند: علم از پنج کانال قابل انتقال به مخاطب است که یکی از مهم ترین آن خدمت به رجال و استاد و چهره به چهره سخن گفتن است .

وی در این باره اظهار داشت: اگر مطلبی را هزار بار در نوار و یا ویدئو ببینیم، به اندازه یک بار چهره به چهره و انتقال عواطفی که در آن صورت می پذیرد، موثر نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: تبلیغ از ناحیه استاد به مخاطب و معلم به مخاطب جایگزین هیچ چیزی نیست؛ همانند این مطلب که استفاده زیاد از شیرخشک نمی تواند جایگزین قطره ای از شیر مادر شود.

مدیر شبکه ماهواره ای ولایت خاطرنشان کرد: کودکی که در آغوش مادر است، آرامشی دارد که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و در حقیقت تبلیغ چهره به چهره نیز همان نقش را داشته و تأثیر بسزایی خواهد داشت.

این استاد حوزه افزود: البته نباید فقط به تبلیغ چهره به چهره بسنده کنیم؛ بلکه باید با حضوری فعال در فضای مجازی و فضای رسانه ای از ابزارهای موجود برای تبلیغ دین اسلام بهره ببریم.

وی تصریح کرد: در زمان سابق ارائه حدیث و سخن هفته کفایت می کرد؛ اما امروز باید از همه امکانات و ظرفیت های روز برای انتقال فرهنگ صحیح و درست برخواسته از فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در پایان ابراز داشت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که در مباحث نظامی نمی تواند با شیعه و جمهوری اسلامی ایران به مبارزه بپردازد؛ به همین دلیل تمام توان خود را بسیج کرده تا در مباحث فرهنگی نفوذ داشته و بر ما چیره شود که اگر از این مسئله غفلت کنیم، حتما قافیه را خواهیم باخت.

انتهای پیام  313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha