سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مجاهدی

حوزه/ رئیس انجمن شعر آیینی کشور گفت: شعر از نگاه آموزه های دینی و توصیه های بزرگان ما باید پرمحتوا و غنی و آموزنده برای جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد محمد علی مجاهدی، طی سخنانی در نشست تخصصی کتابخوان شعر و ادبیات که با حضور جمعی از شاعران و فرهیختگان در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد، با اشاره به تلاش ارزشمند شاعران آیینی در راستای تبیین فرهنگ حماسی عاشورا ابراز داشت:شعری را آیینی می گوییم که که به لحاظ محتوایی از آموزه های دینی و مذهبی نشات گرفته باشد و بتواند با مخاطبان خود ارتباط معنوی خاصی برقرار کند.

وی با بیان این که از منظر آموزه های اسلامی شعر باید دارای مضامینی عالی و محتوایی غنی باشد، گفت: بی شک برگزاری چنین نشست هایی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی باعث می شود که شاعران و نویسندگان بهتر مخاطبان و نیازهای آن ها را بشناسند و در این راستا دست به تولید آثار پرمحتوا و ارزشمند کنند.

حجت الاسلام  جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز از شعر به عنوان زبان هنر و استعدادی خدادادی یاد کرد و افزود: طبع شعر همیشه دارای  لطافت و مهربانی است و در ادبیات ایرانی اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و به همین دلیل است که از آن به عنوان زبانی تاثیرگذار و هدایت گر در جامعه یاد می شود.

وی همچنین فعالیت شاعران آیینی و ارزشی را در جامعه بسیار مغتنم دانست و گفت: شعرای انقلاب اسلامی نقش بسزایی در معرفی انقلاب به ویژه در ایام دفاع مقدس داشته اند و امروز نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی دارند.

گفتنی است: در خاتمه این مراسم که با همکاری موسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار شد، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از برخی ارایه دهندگان آثار تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha