جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طهماسبی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: لازم است شيوه های دعوت به نماز که در کتاب ها و صحبت ها زياد بيان شده است را عملی کرده؛ آفت های اين زمينه ها را شناخته و با ارائه راه کارهای مناسب در جهت رفع آن بکوشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی امروز در جلسه شورای ستاد اقامه نماز شهرستان البرز به ضرورت ترویج فرهنگ نماز در کشور اشاره کرد و گفت: اگر نماز در جامعه اسلامی در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، همه تلاش های سازنده مادی و معنوی راه خود را به سمت و سوی آرمان ها می گشاید و جامعه را به نقطه مطلوب آرمانی اسلام می رساند.

وی افزود: اگر به نماز بی اعتنایی شده و مورد غفلت واقع شود، این مسیر به درستی طی نخواهد شد و تلاش ها و مجاهدت ها تأثیر لازم را در رساندن به قله ای که اسلام برای جامعه بشری ترسیم کرده، نخواهد داشت.

حجت الاسلام طهماسبی ادامه داد: اهمیت نماز و برپایی آن بر کسی پوشیده نبوده و همه وظیفه داریم در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم تا سلامت اخلاقی جامعه حفظ شود.

امام جمعه شهرستان البرز خاطرنشان کرد: توجه به رمز و راز نماز می‌تواند هم زندگی فردی و هم اجتماعی ما را سامان می دهد و در این راستا ما باید بتوانیم با تکیه‌ بر خصلت نماز، روحیه انسانی را در خود تقویت و هدایت کنیم.

حجت الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: یكى از واجباتى كه در دين اسلام بسيار اهميت دارد، نماز بوده و به عنوان يك وظيفه ثابت و معين و يك دستور انضباطى است كه روح توجه به پروردگار را در انسان زنده مى‌كند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: لازم است شيوه های دعوت به نماز که در کتاب ها و صحبت ها  زياد بيان شده است را عملی کرده؛ آفت های  اين زمينه ها را شناخته و با ارائه راه کارهای مناسب در جهت رفع آن بکوشیم.

امام جمعه شهرستان البرز بسیاری از مشکلات امروز جامعه را ناشی از اقامه نشدن درست نماز بیان کرد و افزود: نماز به همه امور جهت می‌دهد و تنها وسیله ارتباط با خداوند متعال است؛ بنابراین اگر به آن توجه و به‌ معنای واقعی در جامعه اقامه شود، به یقین بسیاری از مشکلات امروز جامعه برطرف می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر انسان به‌ وسیله نماز ارتباطش را با خداوند محکم نکند، کارهایش خدایی نمی‌شود و به یقین کاری هم که خدایی نباشد، برکت ندارد و به مقصد نهایی نمی‌رسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha