جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نوروزی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان قزوین از برگزاری کارگاه دانش افزایی و مهارت های تدریس برای اساتید این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رسول نوروزی صبح امروز در کارگاه دانش آفزایی و مهارت های تدریس که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، به ضرورت ارتقاء سطح تدریس اساتید در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: طلاب باید همت کنند تا با کمک اساتید در راستای بالابردن سطح علمی و پژوهشی خود تلاش های گرانقدری داشته باشند.

وی افزود: ایجاد پویایی و نشاط در امر آموزش و تقویت نظم و انضباط در مدارس علمیه باید یک اصل و اولویت باشد.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد :تقویت و توسعه امر تحقیق و پژوهش، با ارج نهادن به پژوهش‌های بنیادین، از اصول مهمی است  که در راستای تأمین نیازهای علمی حوزه های علمیه باید مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: این دوره ها برای اساتید مدارس علمیه بسیار ضروری و حائز اهمیت است؛ چراکه ارتقاء علمی برای اساتید امری جدی و حیاتی است .

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: در حوزه های علمیه باید اهتمام خاصی به اخلاق وجود داشته باشد و تدریس آن نیز بر عهده کسانی گذاشته شود که از لحاظ و جنبه روش، منش، فکر، فرهنگ و سوابق دارای تخلق اخلاقی باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: اگر بخواهیم تفکر تحقیق و پژوهش را به عنوان  یک  تفکر فراگیر در حوزه نهادینه کنیم، اساتید می توانند نقشی مهمی ایفا نمایند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: یکی از آسیب‌های پژوهش، وجود آثار فراوان و بدون کاربرد و بی‌جهت است که نباید حوزه دچار چنین آسیبی شود؛ ابتدا باید نقشه کلی تمدن اسلامی ترسیم شده و پژوهش‌های حوزوی، هدفمند و با نگاه رفع نیاز تمدن اسلامی و فقه حکومتی، تبیین شود.

یادآور می شود؛ کارگاه دانش افزایی و مهارت های تدریس از روز 21 مرداد لغایت 23 مرداد سال جاری در مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین ادامه خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha