جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ امام جمعه تاکستان گفت: اگر ایثارگری و شهادت در کشور نبود، امروز ایران نمی‌توانست چنین مقتدرانه در برابر آمریکا و غرب بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای شهرستان ضیاءآباد و گرامیداشت یاد وخاطره سردار خلبان شهید حسین لشگری و اسماعیل لشگری که در مسجد اعظم این شهر برگزار شد، به مقام و جایگاه ارزشمند شهدا اشاره کرد و گفت: امروزه جنگ با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر آن طرف مرزها انجام می‌گیرد و نوکران آمریکا هم در حال نبرد با کشورمان هستند؛ ولی نظام جمهوری اسلامی بهتر از گذشته عزت داشته و قدرتمندتر است.

وی افزود: دشمن در جنگ تحمیلی از به روزترین و برترین تسلیحات نظامی بهره می برد و در مقابل ایران از کمترین امکانات بهره‌ای نداشت؛ ولی با توکل بر خداوند، وحدت و همدلی بر دهان یاوه‌گویان زدیم و شهدا از بارزترین و تأثیرگذارترین افراد در میدان نبرد بودند.

وی ادامه داد: شهدای انقلاب و ایران اسلامی ندای سالار شهیدان را با گوش جان شنیدند و اثرگذاری شهیدان هنوز هم در جامعه مشهود است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: شهیدان رسم دفاع شرافت‌مندانه را به دیگر افراد جامعه و مردم کشورهای مختلف آموختند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت:  زنده نگاه داشتن یاد شهدا به این معناست که شهیدان در انتخاب مسیر خود دچار ترس و اشتباه نشده و راه صحیح انتخاب کردند.

وی افزود: دفاع از ارزش های اسلامی، دینی و ولایتمداری از نمونه های بارز شهدا بود که باید الگوی ما در تمام جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد:  امروز ما با زنده نگه داشتن یاد شهدا و وارد کردن سیره عملی آنان در زندگی خود باید نظام سلطه را به عقب رانده و بیشتر از قبل در مقابل ناتوی فرهنگی به میدان آمده و عرصه را بر آنان تنگ کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید به وصیت شهدا عمل کرد، گفت: شهدا با کمترین امکانات در مقابل مجهزترین کشور ها ایستادند و از کشور دفاع کردند و الان به برکت همین شهدا کشور ما قویترین کشور در خاورمیانه است.

امام جمعه تاکستان گفت: اگر ایثارگری و شهادت در کشور نبود، امروز ایران نمی‌توانست چنین مقتدرانه در برابر آمریکا و غرب بایستد.

وی اظهار کرد: بی تردید نکوداشت و بزرگداشت مقام شهدا گامی در جهت معنابخشی برای درک بهتر و بیشتر ایثار و فداکاری هایی است که امروز عزت، اقتدار و استقلال ایران به وسیله آن تضمین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا هم‌اکنون شاهد ایرانی مقتدر و متحد هستیم و نیروهای مسلح کشور نیز همگام با مردم انقلابی ایران روحیه انقلابی خویش را حفظ کرده و با هر نوع تهدیدی مقابله می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha