پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارگروه فناوری اطلاعات مراکز حوزوی

حوزه/ کارگروه فناوری و فضای مجازی مراکز حوزوی با حضور اعضای شورای مدیران فناوری اطلاعات مراکز حوزوی در مرکز خدمات تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جلسه شورای مدیران فناوری اطلاعات مراکز حوزوی با حضور اعضای این شورا و مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی به منظور تشکیل کارگروه فناوری مراکز حوزوی در سالن جلسات علامه طباطبایی مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد.
مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع)، گزارشی از سابقه تشکیل این شورا ارائه کرد.
وی بیان کرد: شورای مدیران فناوری اطلاعات مراکز حوزوی به منظور ایجاد هماهنگی بین مراکز حوزوی و اشتراک تجربیات به صورت خودجوش تشکیل شد و تا کنون 4 جلسه تشکل شده است.
حجت الاسلام مهدوی گفت: تاکنون شورای فناوری اطلاعات مسائل را به شکل کلان بررسی کرده و مصوباتی نداشته است ولی با تشکیل کارگروه این جمع می‌تواند دارای مصوبه و ضمانت اجرایی باشد.
وی ادامه داد: این جلسه با حضور مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی به منظور تبیین بیشتر اهداف کارگروه و همفکری بیشتر برای تشکیل کارگروه فناوری اطلاعات تشکیل شده است.
در ادامه جلسه، حجت الاسلام سعیدی مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی با بیان اینکه این شورا از بدو ورود آیت الله اعرافی با هدف هماهنگ‌سازی امور، هم‌افزایی و از بین بردن موازی کاری‌ها در مراکز حوزوی تشکیل شده است گفت: مدیران 5 نهاد اصلی حوزه در این شورا عضو هستند که ضمانت اجرایی مصوبات آن را بسیار بالا برده است.
وی بیان کرد: به منظور کارشناسی شدن مصوبات، کارگروه‌هایی در ذیل این شورا تشکیل شده است و پس از مطرح شده موضوع اصلی توسط شورا، این کارگروه‌ها اقدام به بررسی موضوع به صورت کارشناسی می‌کنند.
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی با بیان اینکه کارگروه‌ها مسئله محور و مشکل محور هستند گفت: در این کارگروه‌ها، راهکاری‌هایی برای مسائل ارائه می‌شود و سپس مصوبه این کارگروه‌ها در شورا تصویب شده و به کارگروه باز می‌گردد و تقسیم کار صورت می‌گیرد.
در ادامه جلسه، اعضای شوراهای هماهنگی مدیران فناوری اطلاعات مراکز حوزوی پیشنهادهای خود را در مورد تشکیل این کارگروه مطرح کردند.
شایان ذکر است، انتخاب عنوان فناوری و فضای مجازی برای این کارگروه و انتخاب حجت الاسلام  مهدوی مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات به‌عنوان رئیس کارگروه ازجمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha