پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محبی

حوزه/ ایمان به معاد، جهاد و مقاومت در راه حق از عناصر پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی است و ملت ایران با این روحیه تا مرز شهادت پیش رفته و پیروزی انقلاب را رقم زدند و درطول ۳۸ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر همه تهدیدها و خطرات بیمه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی با حضور در برنامه سحرگاهی «شمیم سحر» شبکه استانی مرکز قزوین به موضوع قناعت در زندگی اششاره کرد و گفت: این روزها که سفره های افطاری برقرار است باید این روحیه قناعت و صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش های را ترویج دهیم.

مدیر مرکز تخصصی کلام اسلامی حوزه علمیه قزوین افزود: داشتن روحیه قناعت و پرهیز از تشریفات و تجملات و مسابقه در مصرف و تنوع طلبی، نعمتی الهی است که اقتصاد فرد و جامعه را تعدیل و تنظیم می‌کند.

 وی ادامه داد:  واژه  قناعت همواره در کنار اقتصاد، مال و ثروت کاربردی خاص  و حائز اهمیت داشته است، به گونه ای که می تواند یکی از ضرورت های رسیدن به یک زندگی ایده آل را فراهم کرد.

حجت الاسلام محبی ادامه داد: اگر انسان در زندگی قانع باشد، هرگزنیاز ندارد که به  هر کسی سرخم کند ،تملق بگوید و عزت و کرامت خود را پایمال سازد، ولی اگر قناعت در زندگی فراموش شود و انسان میل به زندگی پرزرق و برق و تجملات پیدا کند؛ اداره کردن چنین زندگی غالبأ با عزت و سربلندی ممکن نیست و یا باید آلوده به انواع گناهان شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قناعت آثار مهم و ارزشمندی همچون بی نیازی، استقلال، عزت نفس، خودباوری و ... را به همراه دارد و هر یک از این امور سبب مقاومت در برابر فشارها و ناملایمات اقتصادی، تحریم ها و برنامه های ظالمانه  دشمنان خواهد شد.

وی  خاطرنشان کرد: یکی از ساده ترین آثار قناعت در زندگی افراد ساده زیستی و پرهیز از هرگونه اسراف وزیاده روی می باشد.

حجت الاسلام  محبی، داشتن روحیه جهاد و شهادت را عامل عزت ملی دانست و تصریح کرد: ایمان به معاد، جهاد و مقاومت در راه حق از عناصر پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی است و ملت ایران با این روحیه تا مرز شهادت پیش رفته و پیروزی انقلاب را رقم زدند و درطول 38 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر همه تهدیدها و خطرات بیمه کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha