پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه شهرستان تاکستان

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کمک رسانی به نیازمندان، گفت: خیرین کسانی هستند که برای انجام امور خیر از دیگران سبقت گرفته و در مسابقه انجام کارهای نیک و خیر برنده می شوند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، شب گذشته در جشن گلریزان آزاد سازی زندانیان غیر عمد نیازمند که در تالار صدف قزوین برگزار شد، گفت: برای ترویج فرهنگ کار خیر باید در جامعه الگوسازی شود.

وی ادامه داد: در مکتب اهل بیت(ع) آنچه که مورد توجه و تاکید است نفع رسانی به بندگان خداست و یاری رسانی و دستگیری از افراد جامعه  که یکی از مواردی است که در همه ادیان الهی به آن تاکید و سفارش شده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رسول اکرم (ص) در این باره می فرمایند اگرمسلمانی نسبت به امور جامعه اسلامی بی اعتنایی کند، از مسلمانی خارج است و در جای دیگر نیز فرموده اند اگر از نیازمندی فریاد رسد که به دردش رسیدگی شود و مسلمانی بشنود و امکان رسیدگی داشته و بی توجه باشد از مسلمانان نیست.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: تمامی امکانات و تکنولوژی روز، بر اساس نیازهای بشر ایجاد می‌شوند و برای برطرف کردن نیازها و مدیریت جامعه بشری به این نتیجه رسیده اند که انسانها با کمک هم نیازهای جامعه را برطرف کنند و این نیازها در تمام جوامع وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: خیرین  نخبگان و دانشمندان الگوی ارزشمندی برای جوانان هستند که باید قدر این عزیزان را بدانیم.

وی افزود: خیرین کسانی هستند که برای انجام  امور خیر از دیگران سبقت گرفته و در مسابقه انجام کارهای نیک و خیر برنده می شوند و آنچه انجام می دهند به عنوان باقیات الصالحات خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان ها باید در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرند، چرا که ثمره این کار اثرات مثبتی در زندگی خواهد داشت

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در نظام اسلامی باید فضای سبقت در خیرات را ترویج کنیم، یکی شدن برای ارائه خدمت با محور همدلی و همزبانی موجب می شود تا همیشه در پی آموختن باشیم و آموخته ها را به خوبی اجرا نماییم.

امام جمعه شهرستان تاکستان با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: درهای رحمت الهی در این ماه باز و همگان می توانند از حسنات و برکات آن بهره مند شوند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha