پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه ابیک

حوزه / امام جمعه شهرستان آبیک با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها به مسئله حجاب و عفاف خلاصه نمی ‌شود، اظهار کرد: این ۲ فریضه الهی که از واجبات دینی است باید در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی نمود پیدا کرده و در راستای توسعه هرچه بیشتر آن تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران روزه دار مسجد حضرت ولی عصر (عج) به تلاش دشمنان برای ترویج فرهنگ بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: حجاب یک حکم و هنجار دینی است که به حفظ سلامت اخلاقی و تنظیم تعاملات اجتماعی سالم کمک می‌کند و ترویج آن امری ضروری است که موجب تعالی اخلاقی و رشد فرهنگ دینی در جامعه می‌گردد.

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: ادای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و رعایت شئونات اسلامی به ویژه  حجاب و عفاف به سلامت اخلاقی و سالم سازی جامعه کمک می کند.

وی ادامه داد: دوام حکومت اسلامی همان گونه که در منابع اسلامی و روایات آمده، منوط به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و اگر مومنان نسبت به انجام این واجب الهی کوتاهی کنند، قابل بخشش نیست، چرا که مومنین نگهبانان و حافظان اسلام ناب محمدی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها به مسئله حجاب و عفاف خلاصه نمی ‌شود، اظهار کرد: این 2 فریضه الهی که از واجبات دینی است باید در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی نمود پیدا کرده و در راستای توسعه هرچه بیشتر آن تلاش شود.

امام جمعه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: کسانی که اعتقادات دینی قوی دارند، هرگز به موضوع مهم عفاف وحجاب بی تفاوت نیستند و دیگران را نیز به رعایت آن دعوت می کنند.

وی یادآور شد: افرادی که امکانات، تریبون و رسانه ای دارند باید نسبت به ترویج باورهای دینی و دفاع از حریم امن خانواده اقدام کنند و نگذارند تهاجم فرهنگی که از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای در حال نفوذ است، به جوانان و خانواده ها آسیب بزند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha