جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام توحیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین توحیدی گفت: دعوتگران به اسلام برای اصلاح اجتماع باید از گسترش دین و دین‌باوری استفاده کنند، زیرا اسلام قواعد کلی زندگی را تبیین کرده است که در بستر زمان، مصادیق آن بروز می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسن ضیاء توحیدی در نشست «بررسی راهکارهای فرهنگی دینی در پیشگیری از اعتیاد» که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن مقایسه اسلام با دیگر ادیان در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: اموری که برای انسان ضرر دارد از نظر اسلام حرام می باشد در واقع اسلام قوانین کلی را تبیین کرده است که در بستر زمان، مصادیق فراوان پیدا می کند بنابراین ابتدا بایستی باورها را محکم کرد، سپس حکم دینی بیان شود تا تأثیرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام‌ ظاهری با باورهای جدی متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز یک سری از عملکردهای تعمیق باورهای دینی ضعیف است در حالی که اگر تعمیق باورهای دینی قوی باشد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی افزود: اگر امروز دعوتگران به اسلام می‌خواهند مدینه فاضله بسازند برای اصلاح اجتماع باید از گسترش دین و دین‌باوری استفاده کنند زیرا اگر باوری نباشد حرف های بازدارنده اثری ندارد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اسلام در شرایطی ظهور کرد که آسیب های بسیاری از جمله مشروبات الکلی، قمار، فحشاء، خشونت و مفاسد اجتماعی عربستان را فرا گرفته بود.

وی به نقطه آغاز پیامبر(ص) با مفاسد اجتماعی اشاره و مطرح کرد: نخستین قدم ایشان رستگاری به معنای خداشناسی و خداپرستی بود، در واقع زیربنای مبارزه پیامبر(ص) باورهای درست اعتقادی بود.

حجت الاسلام والمسلمین توحیدی عنوان کرد: نخستین قدم اصلاح و رشد، معرفت شناسی و خداشناسی است و پیامبران الهی برای رسیدن به این هدف از معاد باوری و دین باوری شروع کرده‌اند.

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha