جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مصطفایی با تاکید بر این که برای فهم و تدبر در قرآن ابتدا باید با این کتاب آسمانی انس گرفت تا بتوان به محتوای آن دست یافت، گفت: انس با قرآن باید در تمام زندگی ما نمود داشته باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مصطفایی صبح امروز در مراسم آیه های نور که درمدرسه علمیه کوثر خواهران برگزارشد، بر ضرورت بهره گیری بیشتر از برکات ماه ضیافت الهی تاکید کرد و گفت: افراد جامعه، در همه تصمیم‌ها و اقدامات خود باید اراده خداوند را مد نظر قرار دهند؛ چراکه خداوند متعال بر همه کارها شنوا و بیناست.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین ادامه داد: در ماه رمضان درهای آسمان و بهشت گشوده شده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت در یکی از شب‌های آن (شب قدر) بهتر از عبادت هزار ماه است.

وی تصریح کرد:  انسان‌ها در ماه رمضان می‌توانند به خداوند نزدیک‌تر شوند و لذت مناجات و عبادات خالصانه را درک کنند. در این ماه انسان، انسانیت خود را باز یافته و سعی می‌کند از  گناهان دوری نمایند.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین با بیان این که قرآن کتاب عظیمی است که در مورد عظمت آن نه تنها مسلمانان بلکه فرهیختگان سایر مکاتب، دیدگاه خاصی دارند، افزود: قرآن کتاب الهی در اختیار ماست و باید از آن بهره‌مند شویم و با کثرت تلاوت و انس بیشتر آن، انسان قرآنی می‌شود و در نتیجه نور هدایت بر قلب او وارد شده و از شیطان فاصله می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفایی با تاکید بر این که برای فهم و تدبر در قرآن ابتدا باید با این کتاب آسمانی انس گرفت تا بتوان به محتوای آن دست یافت، ابراز داشت: انس با قرآن باید در تمام زندگی ما نمود داشته باشد.

وی در پایان گفت: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای ایجاد فضای قرآنی در کشور است و با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از این فرصت استفاده کرد، البته نهادهای مردمی بیشترین توجه را دارند و نهادهای دولتی نیز باید توجه بیشتری نشان دهند تا پس از ماه رمضان نیز این توجه همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha