شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: یکی از راهکارهای ترویج کتاب و کتاب خوانی این است که دولت در طول یک سال حداقل یک بار ین کتاب و یارانه مستقیم به مردم و خانواده های ایرانی اختصاص دهد.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که امسال از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید به عمل آورده ، ابراز داشت: نمایشگاه از نظم خوبی برخوردار بود و به خصوص جانمایی غرفه ها بهتر شده بود که جا دارد از دست اندرکاران و برگزارکنندگان آن تشکر کنیم.

وی در خصوص میزان استقبال مردم نیز افزود: گرچه برخی ناشران از کاهش حضور مردم ناراحت بودند؛ اما به نظر بنده ، استقبال مردم از ناشرانی که آثار ممتاز و برتری تولید و عرضه کرده اند بیشتر بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگیِ بنیاد ملی نخبگان همچنین با تاکید بر این که دولت بن خرید کتاب به همه خانواده های ایرانی اختصاص دهد، گفت: همان طور که هر ماه به خانواده های ایرانی یارانه داده شود، چه خوب است که در طول سال حداقل یک بار هم که شده یارانه کتاب به طور مستقیم به خانواده ها اعطا شود.

اکبری اضافه کرد: البته خود نمایشگاه و وزارت ارشاد حمایتی از اهل قلم و اساتید حوزه و دانشگاه به عمل آورده که این میزان حمایت حداقلی نیز خوب است؛ اما در نگاه کلان لازم است که برای آحاد جامعه نیز چنین تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر متاسفانه مردم در زمینه امور معیشتی زندگی خود در مضیقه هستند، بیان داشت: گرچه مشکلات مالی در کاهش خرید کتاب موثر بوده، اما انصاف حکم می کند که بگوییم در شرایط کنونی کتاب ارزان ترین کالایی است که در دستشان قرار دارد.

اکبری افزود: از این حیث به لحاظ فرهنگی باید رسانه ملی و مطبوعات و خبرگزاری ها و سایت ها روی این موضوع کار کنند و به عنوان مثال اگر خود خانواده ها فقط هزینه یک هفته بستنی فرزند خود را به خرید کتاب اختصاص دهند، قطعا وضع بهتری در عرصه کتاب خوانی شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha