پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: این افراد با این حرکات قصد ایجاد رعب و وحشت داشته و نمی فهمند که ایران برخلاف کشورهای اروپایی است؛ در این کشورها اگر کبریتی روشن شود، وحشت همه آنان را فرا می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در سلسله مباحث صلاه مسافر که با حضور طلاب برگزار شد، به موضوع واقعه تروریستی تهران اشاره کرد و گفت: در این حرکت مذبوحانه، برخی از عزیزان ما به شهادت رسیده و رهبر معظم انقلاب و مسئولین نظام ابعاد این مسئله را روشن کردند؛ اما ما نیز نکاتی در این باره بیان کنیم.

وی اظهار داشت: این حرکت تروریستی مورد انتظار بوده و شاید در آینده نیز نظیر آن واقع شود؛ چراکه دنیای سلطه و قدرت ها در سازمان های جاسوسی اینچنین برنامه هایی را طراحی نموده و مقرر کرده بودند که داعش حاکم بلامنازع در منطقه باشد و عنوان جعلی خلافت اسلامی را نیز برای آن درست کردند؛ اما ایران اسلامی در مقابل آنان ایستاد و ضربه های سختی را به آنها وارد ساخته است.

*داعش در ایران به دنبال انتقام از شکست ها در عراق و سوریه است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ابراز داشت: امروز اگر ایران نبود، منطقه وضعیت دیگری داشت و روشن است که داعش شکست فاحشی خورده و با این دست ترورها، به دنبال انتقام هستند.

*ایران کشور اروپایی نیست که مردم آن با روشن شدن کبریتی بترسند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: این افراد با این حرکات قصد ایجاد رعب و وحشت داشته و نمی فهمند که ایران برخلاف کشورهای اروپایی است؛ در این کشورها اگر کبریتی روشن شود، وحشت همه آنان را فرا می گیرد؛ اما مردم ایران به برکت نظام اسلامی، رهبر انقلاب، خون شهدا، رزمندگان و جانبازان، ذره ای رعب و وحشت در آنان راه نخواهد داشت و همگان مشاهده کردند که مردم در زمان این حمله تروریستی، فعالیت های عادی خود را داشته و اثری در برنامه های آنان نداشته است.

*منافقین را به جوانان کشور بشناسانیم

این استاد حوزه تصریح کرد: این کشور دوران منافقین را تجربه کرده و یکی از مسائلی که رسانه های ما باید به خوبی به آن بپردازند، روشنگری درباره منافقین است؛ البته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه های خوبی در این زمینه داشته؛ اما باید بیشتر شود.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: امروز منافقین باید به نسل جوان کشور معرفی شده و این عزیزان بدانند که منافقین چه بلایی بر سر مردم کوچه و بازار ما آورده و با تیغ های موکت بری سر مردم را بریده و به شهادت می رساندند.

وی با تأکید بر اینکه باید تاریخ و جنایت های منافقین در کشور مطرح شده  تا  همگان بدانند، اظهار داشت: منافقین فجایعی را در این کشور انجام دادند که صدها داعشی نمی توانند در این کشور انجام دهند .

*تقدیر از نیروهای امنیتی و پاسداران

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: همچنین باید از عزیزان امنیتی و برادران سپاه پاسداران تقدیر و تشکر کرد که در این عملیات و بحران، به خوبی انجام وظیفه کرده و امنیت کشور را حفظ نمودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: تکریم از شهدای ترور از دیگر کارهایی است که باید انجام گردد؛ ما شهدای این حادثه را نقطه عطفی به حساب آورده و گرامی می داریم.

این استاد حوزه تصریح کرد: ما امروز متوجه می شویم که اگر تدبیر حکیمانه نظام و رهبر انقلاب نبود، چه وضعی در کشور اتفاق می افتاد و چه بلاهایی به سر ما می آمد.

*پاسخ به شبهه حضور ایران در سوریه

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: برخی شبهه می کردند که سوریه چه ارتباطی به ما دارد؟ مگر مردم سوریه از ما خواستند که ما در این کشور حضور پیدا کنیم؟ که باید پاسخ دهیم اولا از جهت فقهی نیازی نیست که مردم یا دولت سوریه از ما بخواهد که در آن کشور حضور پیدا کنیم؛ چراکه دشمنان برای حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده و عقل و شرع به ما می گوید که باید در آنجا حضور پیدا کرده و دفاع نماییم.

وی بیان داشت: البته دولت های عراق و سوریه از ما به عنوان مستشار دعوت کردند که ما در این کشورها حضور پیدا کنیم که از نظر قوانین بین المللی نیز بلا مشکل است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: در دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم عرض کردیم که اجر این شهدا از شهدای جنگ تحمیلی بالاتر است؛ چراکه حضور در این کشورها، نیازمند بصیرت، درک عمیق و ایمان مضاعف است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha